به گزارش پایگاه خبری ربیع، با مشخص شدن زمان شروع مسابقات لیگ برتر حالا همه نگاه‌ها به تیم‌های مدعی دوخته شده است تا لیگی جذاب را رقم بزنند. پرسپولیس، قهرمان سه دوره پیاپی لیگ برتر همچنان در شوک رفتن برانکو است و هوادارانش هنوز کالدرون را با پروفسور قیاس می‌کنند. استقلال با استراماچونی بر خلاف سال‌های گذشته بدون هیچ حاشیه خاصی، بدون نصب بنرهای غلوآمیز و حضور افراد اضافی در تمرین به فکر بیشترین بهره‌برداری از زمان آزاد پیش‌فصل است. سپاهان با قلعه‌نویی همانند سال‌های گذشته مدعی جدی عنوان قهرمانی است و تراکتورسازی با دنیزلی، جان دوباره گرفته است. تیم جذاب فصل گذشته اما «پدیده مشهد» یا همان شهر خودرو است که فصل گذشته تمام فوتبال‌دوستان را به وجد آورد. پدیده با فوتبال تهاجمی که ارائه داد نه‌تنها تبدیل به میهمان ناخوانده بین مدعیان لقب گرفت، بلکه با پیروزی مقابل استقلال تهران و توقف سپاهان در مشهد در هفته‌های پایانی، معادلات قهرمانی را برهم ریخت.

پدیده مشهد تنها تیم مدعی عنوان قهرمانی است که در داخل کشور اردوی خود را آغاز کرد. یحیی صلاح دید به جای هزینه گزاف در ترکیه، تیمش را به اردوی ۱۰ روزه در تهران ببرد و پس از برگزاری دو دیدار دوستانه، به مشهد برگردد تا شرایط بدن‌سازی را برای تیمش مهیا کند. هزینه‌ای که قرار بود این تیم در ترکیه متحمل شود، صرف خرید بازیکنان مدنظر سرمربی شد.

پدیده سابق و تیم شهر خودرو فعلی، سورپرایز فصل گذشته بود؛ زیرا کمتر کارشناس و هوادار فوتبالی بود که این تیم را در قامت قهرمانی بداند. از ابتدای فصل پیش پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی مربع قهرمانی را تشکیل داده بودند؛ اما شاگردان کم‌نام‌ونشان یحیی گل‌محمدی به مرور با پیروزی‌های شش‌امتیازی که در نیم‌فصل دوم کسب کردند خودشان را بی‌سروصدا بالا کشیدند و در پنج هفته پایانی به صورت جدی مدعیان جدی قهرمانی لقب گرفتند. شاید اگر دبل شکست مقابل پرسپولیس در فصل قبل رخ نداده بود الان گل‌محمدی اولین تجربه قهرمانی در لیگ برتر را با تیمش جشن گرفته بود. از دست دادن شش امتیاز خالص مقابل برانکو و یارانش، جام را از مشهد به تهران برد. پدیده مشهد فصل گذشته از ۳۰ دیداری که برگزار کرد، با ۱۶ پیروزی، هشت تساوی و شش شکست توانست رتبه چهارم را از تراکتورسازی پس بگیرد و سهمیه آسیایی را برای مشهد کسب کند. اختلاف پنج‌امتیازی پدیده با تیم قهرمان یعنی پرسپولیس، نشان می‌دهد فقط یک غفلت جام را از پدیده‌ای‌ها در طول فصل گرفت.

شهر خودرو ششمین تجربه مربیگری گل‌محمدی در لیگ برتر است. پیش از این او در تیم‌های صبای قم، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب آهن و تراکتورسازی مربیگری کرده بود. عملکرد یحیی در صبا طوری بود که نوید حضور یک مربی جسور در لیگ برتر را می‌داد. فوتبال مالکانه و تهاجمی چیزی بود که از همان ابتدا در تیم‌های تحت هدایت یحیی مشهود بود.

فصل گذشته یحیی با بازیکنان کم‌نام‌ونشان توانست در قالب یک مدعی ظاهر شود؛ در فصل جدید اما یحیی سعی کرد با جذب یکی دو بازیکن مشهور، فاکتور تجربه را نیز به تیمش اضافه کند. حضور سروش رفیعی و به‌ویژه سیدمهدی رحمتی می‌تواند برگ برنده گل‌محمدی برای فصل آتی باشد. دو بازیکنی که به اندازه تمام بازیکنان شهر خودرو سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند. هرچند رفتن دو بازیکن کارآمد پدیده مثل خلعتبری و ریگی برای یحیی خوشایند نبود، اما جذب روح‌الله باقری که عصای دست او در بازی‌های دوستانه بود و همین‌طور قرارداد با فرشاد محمدی‌مهر، فرامرزی، خراسانی، منادی و فرشاد فرجی و علیرضا علیزاده تیم یکدستی را مانند سال پیش راهی لیگ برتر خواهد کرد. گل‌محمدی چند بار تا آستانه قهرمانی در لیگ برتر پیش رفته، اما در فصل آتی به طور قطع دوست ندارد فقط «میهمان ناخوانده قهرمانی» باشد بلکه هدف چیزی نیست جز کسب عنوان نخست در میان مربع قهرمانی!

یحیی حالا برای قهرمانی همه چیز در اختیار دارد او تیمی یک دست و جوان و همچنین ستاره‌ای با تجربه مانند رحمتی را در اختیار دارد و با توجه به شرایط فعلی اوضاع مالی شهرخودرو آن‌قدری مساعد هست که تیم یحیی در میانه‌های فصل دچار بحران‌های فصل گذشته نشود. در واقع اگر منصفانه به ماجرا نگاه کنیم اگر بحران مالی میانه فصل قبل نبود تیم یحیی امتیازات حیاتی را از دست نمی‌داد و به راحتی می‌توانست چند هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی را در آغوش بگیرد.

حالا اما اینگونه به نظر می‌رسد که تیم شهرخودرو با سرمربی جسور خود اندیشه‌ای جز قهرمانی در سر ندارد.