به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، دکتر ماهرخ سادات مصلایی، کارشناس مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت غرب کرج  خبر داد: در راستای نیل به اهداف و تعهدات بین المللی و مصوبات چهارمین برنامه ملی استراتژیک ایدز جهت دسترسی عموم مردم و بیماران مبتلا به اچ آی وی و بیماری های آمیزشی به خدمات آموزشی، مشاوره و کاهش آسیب جهت پیشگیری از بیماری های آمیزشی مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهدای حصارک بالا تحت پوشش مرکز بهداشت غرب کرج راه اندازی شد.

کارشناس مسوول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت غرب کرج بیان کرد: با توجه به جمعیت، اهداف و سیاست های وزارت بهداشت یکی از اولویت های دانشگاه علوم‌ پزشکی البرز و مرکز بهداشت غرب کرج و حوزه معاونت بهداشتی راه اندازی این مرکز بود.

مصلایی مطرح کرد: در این‌ مرکز ابتدا شناسایی افراد مبتلا به اچ آی وی در سطح جامعه صورت می گیرد، سپس آموزش و معاینات بالینی و آزمایشات لازم انجام می شود و داروهای مورد نیاز در اختیار بیمار قرار گرفته و مشاوره و آموزش های لازم برای بیمار و خانواده وی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در راستای کمک به افراد یکی از فعالیت های این مرکز، مراقبت، کنترل و درمان آن هاست زیرا این افراد هم مانند سایر بیماران مبتلا و نیازمند آموزش و خدمات هستند.

کارشناس مسؤول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت غرب کرج افزود: قسمتی از این مرکز به طور اختصاصی پذیرای بیماران مبتلا به اچ آی وی است که در صورت ابتلا، بیمار آزمایشات لازم را به صورت ماهیانه و سه ماهه به صورت رایگان در این مرکز انجام می دهد.

مصلایی اظهار کرد: پزشک، روانشناس، پرستار و کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری ها که دوره های لازم را سپری کرده اند و همچنین بخش آزمایشگاهی در این مرکز آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند.

وی گفت: علاوه بر بیماران اچ آی وی مثبت، افراد دیگری که نیاز به مشاوره داشته باشند مانند معتادان تزریقی و کسانی که رفتار پرخطر جنسی داشته اند، می توانند به این مرکز مراجعه کنند و از خدمات آن بهره مند شوند. اطلاعات افراد به صورت محرمانه حفظ می شود و در اختیار افراد غیر مرتبط قرار نمی گیرد.

کارشناس مسؤول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت غرب کرج در پایان اذعان کرد: افراد می توانند جهت استفاده از خدمات این‌ مرکز به آدرس حصارک بالا _ میدان شهرداری _ مرکز خدمات جامع شهدای حصارک بالا مراجعه کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۴۵۲۰۲۹۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/م/