به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،علیرضا مظاهری صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: ناجا وظیفه حفظ امنیت و آسایش مردم را برعهده دارد و خوشحالیم به عنوان نهادی هستیم که با مردم و مسئولان ارتباط خوبی برقرار کرده ایم.

وی رسالت رسانه‌ها را به تصویر کشیدن واقعیت‌های پلیس دانست و افزود: در خراسان شمالی همینطور است و اگر نقدی بوده منصفانه به شمار آمده لذا رسانه‌ها در روشن سازی افکار عمومی به ما کمک کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در ادامه به ارائه آمار فعالیت‌های ۵ ماهه نخست این نهاد پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۹۰ هزار تماس عملیاتی و ۲۸ هزار تماس غیر عملیاتی داشتیم که برخی از این تعداد مزاحمت بوده و در مجموع ۸۷ درصد تماس‌ها به عملیات منجر شده در حالی که این رقم در سال گذشته ۷۷ درصد بوده.

وی از تشکیل ۳۲ هزار پرونده و رشد ۱۱ درصدی آن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در پنج ماه نخست سال ۹۸، سه هزار نزاع به ثبت رسید که سال قبل این عدد ۴۸۰۰ بود یعنی ۲۴ درصد کاهش نزاع‌ها را داشتیم که این امر با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اتفاق افتاد.

مظاهری تعداد قتل‌های اتفاق افتاده در این مدت را ۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته این عدد ۶ بود، اما در مجموع با کاهش وقوع جرائم خشن مواجه هستیم و وضعیت امنیتی استان در حالت مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به کشف ۸۰ درصد جعل و کلاه برداری‌های استان و دستگیری ۱۶۱ نفر در این حوزه تصریح کرد: ۶۷ میلیارد ریال کشف قاچاق، تشکیل ۹ پرونده زمین خواری به ارزش ۶۴ میلیارد ریال و دستگیری ۱۱ نفر در این حوزه از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان به شمار می‌آید.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از افزایش سرقت‌ها و همچنین دستگیری‌ها خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۱۵۰۰ سارق دستگیر شدند که شرایط اقتصادی نامناسب اصلی‌ترین عامل را به خود اختصاص داده بود و همچنین ۸۰ درصد سرقت ها، سرقت‌های خرد و ۵۲ درصد سرقت‌ها از منزل و مغازه اتفاق افتاده بود.

وی با اشاره به اجرای ۸ طرح جلوگیری از سرقت و متلاشی شدن ۵ باند سرقت در استان افزود: در حوزه مواد مخدر قریب یک تن و ۲۰۰ کیلو کشف داشتیم که نسبت به پارسال شاهد رشد ۲۱ درصدی بودیم.

مظاهری با بیان افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی ادامه داد: ۵۲۹ نفر قاچاقچی و ۹۱۸ نفر معتاد دستگیر شده اند و تمرکز ما روی باند‌ها و افراد حرفه‌ای است.

وی بستر لازم برای دستگیری بیشتر و اعزام معتادان به مراکز ترک اعتیاد را نامناسب عنوان کرد و افزود: ۹۳ درصد مجموع دستگیر شدگان آقا، ۹۸ درصد آن‌ها دارای تحصیلات زیر دیپلم و ۷۸ درصد آن‌ها بیکار هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان از افزایش جانباختگان سوانح تصادف درون شهری و کاهش جانباختگان سوانح برون شهری خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته ۹۰ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند که عدد آن در سال جاری ۷۶ نفر است.

وی در پایان در واکنش به حواشی پیرامون موتورسواری بانوان گفت: در شان خانم‌ها نیست در فضای جامعه موتور سواری و حتی دوچرخه سواری کنند، اما وظیفه شهرداری این است که محیط‌هایی برای ورزش و دوچرخه سواری بانوان ایجاد کند.

انتهای پیام/