به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرماندار ویژه شهرستان کاشان در جلسه بررسی عملکرد واحد اجرائیات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کاشان، که صبح امروز در صحن شورای اسلامی شهر کاشان برگزار شد، گفت: هرکجا تعداد پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ کم باشد نشانه ای از سلامت مدیریت شهری است.

علی اکبر مرتضایی با تاکید بر وجود مشکلات جدی در پرونده های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰  و حضور خود در تمامی جلسات کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرهای کاشان و قمصر برای رسیدگی فوری به این مسائل، خواستار بازنگری و انعکاس نقاط قوت و ضعف آن به قانون گذاران برای بررسی و اصلاح در آن شد.

  وی خاطر نشان کرد: واقعا مشکل بزرگی است که ساختمان به اتمام رسیده وسپس پرونده آن به کمیسیون ارجاع می شود.شهرداری باید با فرهنگ سازی و همچنین اصلاح ساختار در زمینه پیشگیری از تخلف ساختمانی پیشگام باشد و در گام بعدی با نظارت دقیق و مستمر در ابتدای وقوع تخلف ساختمانی به موضوع ورود پیدا کند و جلوی تخلفات را با جدیت بگیرد.

 فرماندار کاشان افزود: دستگاه های اجرایی و خدماتی نیز می بایست در ارائه خدمات زیرساختی به ساخت و ساز های غیر مجاز و خارج از محدوده طبق ضوابط و مقررات عمل کنند، گاهی مواردی مشاهده می شود که تعداد زیادی افراد در محلی مستقر شده و به هر طریق در دوره های مختلف خدمات دریافت کرده اند و اکنون به مرحله ای رسیده است که دستگاه خدماتی در پاسخ به درخواست های جدید با چالش مواجه است.

 علی اکبر مرتضایی ضمن تاکید بر راهگشا بودن موضوع آموزش در تمامی زمینه ها، یادآور شد: هیچ انسانی بی نیاز از آموزش نیست، بایست آموزش ها در سطح مدیران و دست اندر کاران اجرایی در قالب آموزش های ضمن خدمت و در سطح عمومی و در قالب دوره های آموزش های شهروندی  بیش از پیش جدی گرفته شود.آشنایی مدیران و عوامل اجرایی با قانون و تاثیر بلند مدت تصمیمات و از طرفی آشنایی شهروندان با تبعات تخلف در ساخت و ساز های غیر مجاز  قطعاً در پیشگیری از وقوع تخلف و همچنین برخورد قانونی و قاطع با متخلف موثر خواهد بود.

 وی ضمن گرامیداشت مقام خبرنگار با اشاره به اهمیت رسانه ها در کاهش جرایم، بهره گیری از ظرفیت رادیو کاشان و دیگر رسانه های محلی را در زمینه فرهنگ سازی و همچنین انتقال پیام های هشدار حائز اهمیت دانست.

جلسه بررسی عملکرد واحد اجرائیات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کاشان  با حضور علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان و رئیس بازرسی شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین شهرداری در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد.