به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی گفت: در حال حاضر راه‌آهن اراک با ۵۰ درصد ظرفیت باری خود فعال است در حالی که امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

محمدرضا قربانی با اشاره به فشارهای خارجی و تحریم‌ها در طول یک سال اخیر، بیان کرد: با وجود همه فشارها و خروج امریکا از برجام، اما با نگاهی به ۸ ماه قبل می‌توان کاهش فشارها بر دولت و اخبار منفی را شاهد بود و تقریباً وضعیت رو به بهبود است و اخبار مثبت را می‌شنویم.

وی با تاکید بر اینکه انعکاس اخبار مثبت و اقدامات صورت گرفته، انگیزه‌زایی و امیدبخشی را برای جامعه به همراه دارد، افزود: در شرایط کنونی وظایف خبرنگاران بسیار دشوار و سنگین است و باید اخبار مهم و مثبت را به گوش جامعه برسانند.

قربانی با بیان اینکه مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی تلاش دارد که هرماه اخبار خوش و اقدامات صورت گرفته را منعکس کند، گفت: راه‌آهن در صدد افزایش سهم حمل و نقل ریلی در کشور است و استان مرکزی نیز این رویکرد را دنبال خواهد کرد و در حوزه استحفاظی خود که شامل ۵ استان مرکزی، قم، لرستان، کرمانشاه و همدان می‌شود در پی توسعه زیرساخت‌هاست.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌ها ایجاد دهکده لجستیک در استان کرمانشاه مدنظر است که این اقدام ایجاد محل توزیع و تجمع بار و افزایش صادرات و واردات غیرنفتی را رقم می‌زند. ۲۵۰ هکتار اراضی این استان برای ایجاد دهکده اختصاص یافته است و راه آهن نیز متولی اجرای این پروژه است. البته طی یک ماه اخیر ۲ خط بارگیری غلات و مواد نفتی و واردات مواد خوراکی و روغنی راه‌اندازی شده است که این امر قطعاً افزایش حمل و نقل کالا را به دنبال دارد و تا ۱۰ ماه آینده امکان حمل ۸۰۰ هزار تن بار از طریق این شبکه ریلی مهیا می‌شود.