به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری تورهای آموزشی بازدید از کارخانه تولید کود آلی در اصفهان خبر داد.

علی دهنوی گفت: تورهای آموزشی بازدید از کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی ویژه خانواده‌ها و بانوان علاقمند آغاز برگزارشده است.

وی گفت: با هدف افزایش هر چه بیشتر آگاهی و دانش شهروندان در زمینه مدیریت و پردازش پسماند و تغییر در نگرش آن‌ها، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با همکاری فرهنگسراها در نظر دارد برنامه بازدید از کارخانه را برای علاقمندان برگزار کند.

دهنوی ادامه داد: در این راستا فراخوان ثبت نام برای شهروندان تهیه و منتشر شده است و علاقمندان می‌توانند در همه فرهنگسراها نسبت به نام نویسی برای حضور در این برنامه آموزشی اقدام کنند.

وی گفت: در این برنامه شرکت کنندگان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه و آشنایی با روند جداسازی پسماندها و تولید کود کمپوست، در دوره کوتاه آموزشی نیز حضور یافته و ضمن دریافت نکات آموزشی و مباحث مهم در زمینه پسماندها، از اقلام تشویقی این سازمان هم بهره مند خواهند شد.

بازدید کارخانه پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به تأثیرگذاری این بازدیدها در تغییر رفتار شهروندان اضافه کرد: بازدیدکنندگان در کارخانه پردازش پسماند شهروندان به طورعینی می‌بینند که پسماند تولیدی آن‌ها چه حجم عظیمی است و برای مدیریت این میزان پسماند و انجام فرآیندهای جداسازی، بازیافت، خارج کردن ضایعات، بازیافت بخش‌های قابل بازیافت، جداسازی بخش آلی و تولید کود، چه زحماتی کشیده می‌شود.

وی افزود: در صورتی که شهروندان اقداماتی مانند کاهش تولید پسماند و جداسازی کامل را به صورت دقیق و صحیح انجام دهند، بدون شک اقدام آن‌ها منجر به بهبود وضعیت زیست محیطی و کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ضمن دعوت ازهمه علاقمندان برای شرکت در این برنامه آموزشی و تشویقی، خواستار مشارکت شهروندان در طرح‌های مختلف سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برای کمک به بهبود وضعیت زیست محیطی اصفهان و همراهی در مسیر رسیدن به توسعه پایدار شد.