به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، آرش ارشد رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج   گفت: بسیاری از آیین نامه هایی که دولت وظیفه داشته در کمتر از ۶ ماه در خصوص سرمایه گذاری و مشارکت تدوین کند با گذشت سال ها تهیه نشده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج گفت: در حوزه وجوه تمایز و تفاوت بین سرمایه گذاری و مشارکت نیازمند اقدامات جدی هستیم. اینکه یک شهرداری توانسته با تعریف مشوق ها و ارایه تخفیف هایی در عوارض صدور پروانه یا تسهیلات اداری ویژه، افراد را به احداث ساختمان‌های تجاری بزرگ ترغیب کند به مفهوم گشوده شدن قفل  مشارکت مدنی شهرداری با اشخاص نیست.

ارشد گفت: گره زدن سرنوشت اقتصاد شهری به پروژه‌های دولتی اشتباه است و حاصلی جز طولانی شدن فرآیند اجرایی پروژه‌های مدیریت شهری ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تاخیر در تدوین آیین‌نامه‌های دولتی در خصوص سرمایه‌گذاری، افزود: بسیاری از آیین‌نامه‌هایی که دولت وظیفه داشته طی ۳ الی ۶ ماه در خصوص سرمایه‌گذاری و مشارکت تدوین کند با گذشت سال‌ها تهیه نشده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج، خاطر‌نشان کرد: از سال ۸۳ لایحه مشارکت عمومی – خصوصی بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های جدی نظام مشارکت در شهرداری با سایر پروژه‌های دولتی دست به دست می شود در حالیکه شهرداری به عنوان نمادِ تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی شتاب بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام