به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیر امور آب و فاضلاب شهری نوشهر با اشاره به وجود ۴۷۱۳ مشترک فاضلاب در این شهر گفت: ۱، ۰۶۷، ۳۶۰ متر مکعب فاضلاب خانگی و تجاری در نوشهر طی سه ماهه اول امسال جمع آوری و تصفیه شد.

 به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس سید شکرالله موسوی ضمن اعلام خبر بالا به تشریح فعالیتهای این امور در فصل بهار پرداخت و افزود: در این مدت ۲ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب احداث و ۶۵ انشعاب فاضلاب در سطح شهر نصب شد.

 وی، به واگذاری ۵۰ فقره انشعاب فاضلاب در این شهر اشاره و تصریح کرد: با تلاش کارکنان این امور نسبت به رفع ۱۶ مورد اتفاقات و انسداد شبکه‌های فاضلاب و شست وشوی ۲۱۲۰ متر شبکه فاضلاب و منهول اقدام شد.

 مدیر امور آبفاشهری نوشهر، تصریح کرد: به منظور افزایش ظرفیت پمپاژ فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فاضلاب F.S.۵.۱ ارتقا یافت.

 وی، با اشاره به اینکه در بخش آب، این امور دارای ۱۷۷۲۴ مشترک است، اظهار داشت: آب شرب مورد نیاز مشترکین از طریق ۲ دهنه چشمه گردوک و اسپی او به ظرفیت ۲۶۴ لیتر در ثانیه، ۳ باب مخزن ذخیره با حجم ۱۴ هزار متر مکعب، ۲۷۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۰ متر خط انتقال آب تأمین می‌شود.

 مهندس موسوی، از واگذاری ۱۰۹ انشعاب آب در سه ماه اول امسال خبر داد و گفت: ۴۳۲ مورد اتفاقات شبکه و انشعاب رفع، ۱۹۱ انشعابات اصلاح و نصب، ۴۰ مورد تعمیر، تعویض ومرئی سازی شیر آلات شبکه انجام و ۸۰ کنتور خراب تعویض شد.

 وی، با بیان اینکه در این مدت ۹۰۰ متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به منظور افزایش توان تأمین و کیفیت آب شرب اجرایی شد، تصریح کرد: در راستای نظارت بر کیفیت آب شرب، ۱۶۴۲ مورد کلر سنجی روزانه در سطح شبکه آبرسانی و ۴۳ مورد نمونه برداری و آزمایشات شیمیایی، فیزیکی و میکروبی از منابع تأمین، مخازن و شبکه توزیع شهر انجام شد.

 مدیر امور آبفاشهری نوشهر در بخش دیگری از سخنانش، به خرید، نصب و بهره برداری از مخزن ذخیره ۲۰ هزار لیتری، ۳ هزار متر اصلاح شبکه آب، خرید و نصب دستگاه تزریق آب ژاول در شهر پول و بهسازی و تعویض پمپ چاه آب شرب کجور اشاره کرد و افزود: واگذاری ۲۰ انشعاب و نصب ۷ انشعاب آب، رفع ۱۵۰ اتفاقات شبکه و انشعابات آب، اصلاح ۲۵ انشعابات آب، تعویض ۱۵ کنتور خراب در شهرهای پول و کجور از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سه ماهه اول سال ۹۸ بوده است.