به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه  شورای اداری سازمان جهادکشاورزی استان کردستان که  با حضور  مدیرکل امور اداری وزارت جهادکشاورزی، مدیران و معاونین ستادی برگزار شد اظهار کرد: در چند سال اخیر نظم بسیار خوبی به لحاظ پرسنلی و اداری در وزارت جهادکشاورزی ایجاد شده است که می تواند موفقیت های وزارت جهاد کشاورزی را درآینده کشور تضمین نماید.

وی افزود: یکی از راهکارهای موفقیت در جهاد کشاورزی کردستان ایجاد تعامل سازنده و ارزشمند پرسنلی با بهره برداران بخش کشاورزی استان است که این استان را در رتبه های برتر کشوری قرارداده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:  به دلیل اهمیت کشاورزی در اقتصاد استان کردستان مطالبات  این بخش بسیار زیاد است که با پیگیری های مناسب معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی استان و عنایت  همیشگی مدیرکل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی برای اجرایی شدن این  مطالبات در  استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه‏های برتر کشاورزی استان در کشور اظهار داشت:  در سال‎های اخیر جهاد کشاورزی استان کردستان به جایگاه بسیار خوبی درتولید محصولات کشاورزی از جمله توت فرنگی سیب زمینی و گندم رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: جایگاه دوم کردستان در  تولید گندم،  باوجود فقط ۳۲ هزار هکتار اراضی آبی، رتبه دوم سهم تولید گندم در کشور را به خود  اختصاص داده است.

وی ادامه داد:  استان کردستان سال گذشته با تولید  یک میلیون و ۱۵۰هزار تن گندم وخرید تضمینی ۱میلیون ۲۷ هزار تن رتبه‎های برتر کشور را کسب نموده و در سالجاری نیز تا این  مقطع خرید تضمینی مناسبی انجام شده و تنها استانی  که در حال رقابت با کردستان است  استان خوزستان بوده  که به دلیل اراضی فراوان آبی جلوتر استان کردستان می‎باشد.

جعفری اذعان داشت:  در استان کردستان بخش کشاورزی علاوه بر  زحمات دیم کاران با برخورداری از نیروی مستعد انسانی، از بهره وری تولید  مناسبی برخوردار است.

وی انجام اقدامات ترویجی، حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در روستاها برای نظارت بر تولیدات محصولات کشاورزی و خدمات رسانی را از عوامل مهم موفقیت در این بخش عنوان کرد و گفت: سال گذشته استان کردستان با تحویل گندم ۵۱ هزار نفر گندمکار، رتبه اول کشور را در میانگین تحویلی گندم راکسب کرده است.

وی تاکید کرد:  باتوجه به برنامه های خوبی که در حوزه‎های مختلف زراعت، باغبانی، امور دام و صنایع برای استان دردست انجام داریم می طلبد بخش دولتی توجه ویژه‎تری به کشاورزی استان کردستان داشته باشد.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان،تجهیز مراکز یکی دیگر از اقدامات خوب جهاد کشاورزی بود و کمک هایی که به لحاظ نیروی انسانی شد، اثر بخشی بسیار خوبی داشته است.

وی یاداوری شد:  استان کردستان عشایر ندارد و جمعیت روستایی ثابت هستند و حضور مستمر در روستاها حتی باوجود مشکلات تردد لازم و ضروری می باشد براین اساس کماکان نیازمند توجه ویژه به استان کردستانیم.

جعفری تصریح کرد: به  دلیل تعامل مناسب و بسیار خوب بخش کشاورزی استان کردستان با بهره برداران این بخش از استانهای بدون حاشیه بودیم معاونت توسعه مدیریت منابع جهاد کشاورزی استان کردستان نظم بسیار خوبی به لحاظ اداری و پرسنلی در جهاد کشاورزی استان کردستان ایجاد کرده  است.