به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد تعداد ۹۵ پروانه احداث – ۱۷ پروانه بهره برداری- ۵ پروانه طرح توسعه برای واحد های صنعتی و خدماتی صادر گردیده و تعداد ۱۰۵ واحد صنعتی مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند که ۱۴ مورد منجر به نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه اداره گردید و تعداد ۴۸ واحد اخطاریه در مسائل مختلف زیست محیطی صادر که منجر به ۱۲ مورد پیگیری قضایی گردید و همچنین ۲۰ مورد ماموریت پایش شبانه و ۱۲ مورد پایش معادن در طی این مدت انجام گرفت که براساس اطلاعات جمع آوری شده لیست صنایع آلاینده نیز مورد بازنگری قرار گرفت.
براساس این گزارش ۶۰۰۰ نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام گرفته که منجر به ۶ مورد دستگیری متخلفین شکار و صید و کشف و ضبط ۱ قبضه اسلحه مجاز و ۲ اسلحه غیر مجاز به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آنها شده است.
در راستای آموزش – ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، مدارس و دستگاه های مرتبط فعالیت ها و اقدام های مختلفی فراخور مناسبتهای زیست محیطی در طول سه ماه اول سال در هفته زمین پاک و هفته محیط زیست مراسم متنوع فرهنگی آموزشی اعم شرکت در برنامه های اموزشی و برنامه های دیگر توسط واحد روابط عمومی و آموزش مرتبط با اهداف سازمانی انجام گرفت. همچنین طرح محیط یار و محیط بان نیز در پایان سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفت.
شهرستان کاشان دارای حدود ۱۲۰۰ واحد صنعتی خدماتی و ۸۰ معدن فعال و همچنین ۲۴۱ مرغداری می باشد.در این شهرستان منطقه حفاظت شده قمصر و برزک به وسعت ۶۰ هزار هکتار تحت مدیریت سازمان قرار دارد.
اسامی پرسنل دخیل با توجه به موضوع: پرسنل اداره حفاظت محیط زیست کاشان