به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، اسحاق جهانگیری صبح امروز در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش و تکثیر ماهی کرج و نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان در جمع خبرنگاران، از استان البرز به عنوان ایران کوچک یاد کرد و ادامه داد: این استان نمونه توسعه صنعتی ایران است و نمونه تمام اتفاقات و تحولاتی که در کشور رخ داده، در استان البرز وجود دارد؛ البرز به دلیل شایستگی های خود و نزدیکی به پایتخت، استانی نمونه در بخش علم و فناوری است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های البرز در زمینه های مختلف تصریح کرد: واحدهای مهم و بزرگ صنعتی در این استان مستقر هستند و توجه به زیرساخت‌های استان البرز برای تسهیل رفت و آمد مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

جهانگیری با تأکید بر لزوم بهره‌برداری سریع از بزرگراهها بیان کرد: آزادراه کرج – همت باید به سرعت تکمیل شود و وزیر راه و شهرسازی و مجریان این پروژه نیز قول داده‌اند که در ماه‌های آینده این طرح تکمیل شود؛ مسؤولین اجرایی پروژه آزادراه تهران – شمال نیز وعده داده اند که مردم بتوانند امسال از قطعه اول استفاده کنند؛ ریل، مترو و توسعه قطار شهری جزو مهمترین پروژه ها برای مسیر تهران – کرج است که باید ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: البرز در زمینه های مختلف کشاورزی و به خصوص در بخش کشت بافت، یکی از استان های پیشرو در تکنیک نو و تکنولوژی مدرن بوده و در زمینه آبزی‌پروری نیز از توسعه خوبی برخوردار است که نمونه آن، واحدی است که امروز مورد بازدید قرار گرفت که از نظر امکانات بسیار مدرن و منحصر به فرد بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در خصوص شرکت مپنا خاطرنشان کرد: مپنا یکی از نمادهای مهم صنعتی ایران است که در رقابت با شرکت های بزرگ صنعتی دنیا در احداث نیروگاه های بزرگ فعالیت می کند و شرکت هایی از این دست می توانند آینده صنعتی کشور را رقم بزنند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود ایرانیان را مردمی تمدن‌ساز برشمرد و گفت: گفت و گو و منطق، راهکاری است که ملت ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می دهد؛ پیچیده‌ترین گره‌های دنیا را می توان از طریق گفت و گو باز کرد.

فشارهای وارد شده به مردم ما را شرمنده آن‌ها کرده است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران موفق شده منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند، اظهار کرد: هر کسی قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند، همه این اقدام را محکوم می کنند اما ملت ایران که اهل گفتگو، تعامل و منطق است به موفقیت و سرافرازی می رسد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در رابطه با ایران، بیان کرد: اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفت و گو، استدلال و ادب می توان با ایران تعامل و مسائل را حل و فصل کرد و اگر از مسیر دیگری با ایران وارد عمل شوند، حتماً بازنده خواهند بود و منطقه آسیب می‌بیند.

جهانگیری تصریح کرد: برای اینکه همه بتوانند از منطقه ای امن استفاده کنند، باید فشارها از ایران برداشته و بدون تحمیل فشار با ایران وارد مذاکره و گفت و گوی منطقی شوند و آن گاه خواهند دید که منطقه ای خوب و آرام برای همه فراهم می شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم، گفت: آمریکایی ها بر اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده اند که ما شرمنده آن‌ها هستیم.

وی افزود: این نوید را به مردم می دهیم که از شوک های مهمی عبور کرده ایم و در شرایط ثابت قرار گرفته ایم و تلاش می کنیم، شرایط پیش رو از نظر اقتصادی بهبود یابد و بتوانیم موانع را پشت سر بگذاریم و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام های بلندتری برداریم.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/۱/ح