به گزارش پایگاه خبری ربیع،غلامرضا جانقربان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به طرح فاز ۵ عمار یاسر، اظهار کرد: این طرح ادامه خیابان عماریاسر تا میدان سپاه واقع در خیابان جمهوری اسلامی است، عرض این خیابان ۵۵ متر به طول هزار و ۴۲۰ متر است، خیابان به صورت دو طبقه زیرگذر و روگذر اجرا می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: پروژه فاز ۵ عماریاسر باید در طول چهار سال اجرا شود، ۳۸۰ میلیارد تومان برای تملک املاک باقی مانده نیاز و تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان برای تملک املاک در طرح هزینه شده است، ۱۶۴ میلیارد تومان هزینه احداث زیرگذر و روگذر پروژه فاز ۵ عماریاسر است.

جانقربان افزود: از ۱۱۰ هزار و ۴۳۳ مترمربع تملک واقع در مسیر و بدنه کل پروژه فاز ۵ عماریاسر تاکنون ۳۴ هزار و ۳۵۳ مترمربع ۳۱ درصد تملک شده است.

وی با اشاره به هزینه اجرای پروژه فاز ۵ عمار یاسر، اظهار کرد: هزینه احداث این طرح با فروش اوراق مشارکت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، ولی درآمد طرح هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان است، نرخ بازده داخلی پروژه ۴۱ درصد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: پروژه احداث پارکینگ شرقی در حوزه شرقی حرم حضرت معصومه(س) و در محل اتصال بلوار پیامبر اعظم(ص) و حرم مطهر واقع است، مساحت عرصه املاک واقع در طرح ۴۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع است که ۲۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع از آن معادل ۶۸ درصد تملک شده است.

جانقربان افزود: زیربنای طرح پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س) ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع است که در چهار طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف و ۱٫۵ طبقه اجرا خواهد شد.