به گزارش پایگاه خبری ربیع،  در شب میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، استراحتگاه زائر در سمنان افتتاح شد.

سید محمد ناظم رضوی، شهردار سمنان در آیین افتتاح این استراحتگاه گفت: تکریم زائران اهل بیت از افتخارات خادمان شهر اخلاق است.

شهردار سمنان با اشاره به مشخصات فیزیکی استراحتگاه زائر تصریح کرد: مسافرینی که در سمنان توقف می کنند شاید بیشتر از تغذیه و پذیرایی به مکانی برای استراحت و احساس امنیت نیاز دارند تا برای ادامه سفر آماده شوند.

ناظم رضوی افزود: استراحتگاه زائر، مکانی است که به منظور تکریم زائران و کاهش مخاطرات جاده ای آماده شده و دارای سکوهای مسقف همراه با امکانات بهداشتی مناسب و پذیرایی مطلوب که از چادر زدن های متعدد در سطح شهر و نازیبا کردن فضای شهر جلوگیری می کند؛ مسافران می توانند با اطمینان خاطر از امنیت خودرو و خانواده زمانی را استراحت کنند.

شایان ذکر است استراحتگاه زائر در شب میلاد امام رضا (ع) با حضور مسئولین و مدیران شهری، ائمه جماعات ، مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان، دانایی فرماندار سمنان، همتی نماینده شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر، اعضای شورای شهر، شهاب، مدیرکل امور شهری استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، زائران و شهروندان در زمینی به مساحت حدود ۵ هکتار افتتاح شد.

از امکانات مهم این مجموعه می توان به ۱۱۰ سکوی مسقف ، ۸ واحد حمام ، ۵۴ چشمه سرویس بهداشتی ، ۵ واحد آبخوری و مکان شستشوی ظروف و البسه و نگهبانی اشاره نمود.

از نکات قابل توجه این مراسم حضور خادمان آستان قدس رضوی و اهتزار پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) در این مکان بود.