به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، احمد رضا مرادی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ساماندهی آرامستان‌های محلی و بقاع متبرکه در شورای وقایع چهارگانه مطرح و پیگیری شد که مصوباتی در زمینه ساماندهی آرامستان‌ها داشته است، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات مقرر، از این پس امکان غسل اموات در آرامستان های محلی وجود ندارد و خانواده متوفی موظف هستند میت خود را به آرامستان‌ باغ رضوان انتقال دهند تا مراحل غسل انجام شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه مسائل بهداشتی و شرعی در آرامستان‌های محلی رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نهادی بر نحوه غسل اموات در آرامستان‌های محلی نظارت ندارد.

مرادی با اشاره به ضرورت دریافت مجوز برای دفن اموات در آرامستان‌های محلی، تصریح کرد: بر طبق مصوبات شورای وقایع چهارگانه در خصوص ساماندهی آرامستان‌ها، غسل اموات باید به صورت متمرکز و در آرمستان باغ رضوان انجام شود و بقاع متبرکه و آرامستان‌های محلی به شرطی اجازه دفن متوفی را دارند که میت به آرامستان باغ رضوان منتقل و در آنجا غسل داده شود.

وی گفت: احداث غسالخانه‌ای در غرب اصفهان و در محله رهنان در جهت ساماندهی آرامستان‌های محلی در دستور کار است، در تلاش هستیم این غسالخانه ظرفیت پوشش غسل اموات برای غرب و شمال شهر اصفهان را داشته باشد تا خانواده متوفیان این نواحی از شهر برای غسل اموات مجبور به انتقال میت به آرامستان باغ رضوان نباشند و خدمات مورد نیاز را در محلی نزدیک‌تر دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری با اشاره به مصوبه شورای وقایع چهارگانه مبنی بر احداث غسالخانه غرب اصفهان، افزود: این غسالخانه با تعیین عرصه مورد نیاز برای ساخت و پس از انجام مراحل طراحی، در اولین فرصت احداث می‌شود اما جلوگیری از دفن اموات در آرامستان‌های محلی به دلیل تبعات اجتماعی هنوز با موانعی روبه رو است.

مرادی ادامه داد: برخی ساکنان شهرها بنا بر باورهای خود اصرار به دفن متوفی در محلات دارند، چگونگی دفن اموات در یک آرامستان و به صورت متمرکز در شورای وقایع چهار گانه در حال بررسی و مطالعه است، اما هنوز مصوبه‌ای در این خصوص تصویب نشده است.

وی تصریح کرد: شورای وقایع چهارگانه به ریاست فرماندار اصفهان و با حضور دستگاه‌های مرتبط مثل ثبت احوال، پزشکی قانونی، سازمان آرامستان‌ها،  نیروی انتظامی، تشخیص هویت، جهاد کشاورزی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود.