به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: پیرو دستورالعمل توسعه فضای سبز باید میانگین سرانه‌ها افزایش یابد، اما با توجه به اینکه زمینهای داخل شهر برای توسعه فضای سبز بسیار محدود است، سازمان پارک‌ها و فضای سبز رویکرد استفاده از زمین‌هایی که در اختیار شهرداری نیست را در پیش گرفته است.

وی افزود: از سال گذشته رایزنیهای لازم و نشستهای تخصصی با مسئولان هوانیروز انجام و در نهایت تفاهمنامهای با مرکز آموزش هوانیروز ارتش در خصوص کاشت درخت و توسعه فضای سبز عرصه‌های در اختیار آنها امضا شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس تفاهنامه امضا شده، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تعهد دارد تمام اقدامات تخصصی و کارشناسی را ارائه و گونه‌های گیاهی را به صورت نهال‌های دیم در عرصههای پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور کاشت کند.

وی تصریح کرد: در این تفاهمنامه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان همچنین آموزش نیروهای معرفی شده از سوی پایگاه هوانیروز شهید وطنپور را در زمینه مباحث گیاه‌شناسی و نگهداری از درختان و گونه‌های مقاوم به کم آبی بر عهده گرفته است.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: در راستای تفاهمنامه امضا شده، پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور نیز موظف شد تا در خصوص تامین ماشین‌آلات، بسترسازی کاشت و نگهداری، همچنین تامین نیروهای کارگری مورد نیاز و نیروهای کارشناسی آموزش پذیر اقدام کند.

وی با بیان اینکه از پاییز امسال اقدامات لازم برای بذرکاری و کاشت نهال گونههای مقاوم به خشکی در اراضی در اختیار پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور آغاز میشود، گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، امسال برنامه‌ریزی برای کاشت گونههای مقاوم به کم‌آبی تا میزان ۵۰ هکتار صورت گرفته و تا سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۰۰ هکتاری فضای سبز را شاهد خواهیم بود که با انجام این اقدامات سرانه فضای سبز یک متر مربع افزایش پیدا می‌کند.