به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس ذاکریان با بیان اهمیت توجه به مدیریت هوشمند در کنترل ترافیک سطح شهر، اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد خودرو و متقابلاً افزایش تصادفات شهری نیازمند مدیریت ترافیک در شهر هستیم.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از بهره‌برداری فاز سوم دوربین‌های نظارتی در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: با نصب فاز سوم این دوربین‌ها در سطح شهر، نظارت خوبی به خیابان‌ها و شاهراه‌های اصلی شهر انجام خواهد شد.

ذاکریان تعداد دوربین‌های نصب‌شده در فاز نخست را ۴۰ دوربین اعلام کرد و افزود: این طرح در سه مرحله در شهر قم اجرا شد که در فاز نخست ۴۰ دوربین و در فاز دوم ۵۰ دوربین نظارتی نصب‌شده است که در ۱۶۰ مقطع امکان نظارت وجود دارد.

وی ضمن اعلام آغاز اجرایی شدن فاز سوم نصب دوربین‌های نظارتی، تصریح کرد: در فاز سوم این طرح ۱۱۰ دوربین نظارتی در سطح شهر اضافه می‌شود که در مجموع دوربین‌های فعال سطح شهر به عدد ۲۰۰ می‌رسد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم تخلفات ثبت‌شده توسط دوربین‌ها را در حال حاضر ۴ تخلف شایع عنوان کرد و توضیح داد: ثبت تخلف سرعت، عبور از چراغ‌قرمز، گردش‌به‌راست و عبور از خطوط ویژه اتوبوس تخلفاتی است که توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود.

ذاکریان، همکاری شهرداری با پلیس راهور را نقطه قوت این طرح، دانست و تأکید کرد: شهرداری و پلیس راهور در ارتباط کامل و هماهنگ باهم در کاهش تخلفات و تصادفات شهری با یکدیگر همکاری‌های لازم را خواهند داشت