به گزارش پایگاه خبری ربیع، هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت آموزش و یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در دو هزار و ۳۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور ۳۸ موسسه آموزشی استان از ۱۸ تا ۲۱ تیر در اصفهان برپاست. در کنار این نمایشگاه، یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته نیز در یکهزار و ۴۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار شده است.

 در آیین افتتاح این نمایشگاه معاون اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما روشی کاملاً اشتباه را در پیش گرفته‌اند و به جای مهارت‌آموزی به دانشجو، صرفاً از منظر تئوریک با وی کار می‌کنند گفت: نتیجه این نوع نظام آموزشی نیروی تحصیل کرده بیکار در سطح اقتصاد است.

حسن قاضی‌عسگر، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته یکی از مسائل کلیدی، آموزش است و این کشورها رشد خود را مدیون آموزش صحیح و هدفمند هستند و در مطالعاتی که چندی پیش در خصوص مسائل و معضلات آموزش کشور انجام شد به این نتیجه رسیدیم نظام آموزشی کشورهای آلمانی زبان، جزو سرآمدترین نظام‌های آموزشی است و نتایج این نظام آموزشی در رشد اقتصادی کشور قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: ارتباط صنعت و دانشگاه در آلمان بسیار قوی است و بسیاری از دانشجویان این کشور، در کنار علم خود، مهارت‌آموزی هم تجربه می‌کنند.

نمایشگاه صنع آموزش دارای بعد اقتصادی و تجاری است

 مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان نیز در این آئین گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها یک رویداد تجاری و اقتصادی است که نمایشگاه صنعت آموزش بدلیل بعد فرهنگی آن، هشت سال برگزار نشد تا اینکه امسال به همت همکاران توانستیم این نمایشگاه را برپا کنیم.

 یارمحمدیان تاکید کرد: نمایشگاه صنع آموزش دارای بعد اقتصادی و تجاری است؛ نمایشگاه‌ها بهترین محل برای تبلیغ محصولات و توانمندی‌هاست چرا که متقاضیان با حواس پنج گانه و حضوری می‌توانند محصول مورد نیاز خود را حس کنند و خوب و بد آن را تشخیص دهند.

وی ادامه دهد: نمایشگاه تخصصی صنعت آموزش در دو هزارو ۳۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی و با حضور ۳۸ موسسه فرهنگی اموزشی شرکت کننده از سراسر استان اصفهان افتتاح و در حال برگزاری است که امید است هفتمین نمایشگاه صنعت آموزش نقطه عطفی در حوزه آموزش استان باشد.

تجاری سازی پروژه تثبیت ریز گردها و تولید ۱۴ نمونه بذر در دانشگاه آزاد خوراسگان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه امروز با توجه به موضوع این نمایشگاه، باید اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با توجه به نظر مسئولین مربوطه کشوری دانشگاهی پیشرو است افزود: علت پیشرفت این دانشگاه به دلیل ارتباط خوبی است که با مردم دارد و دیگر اینکه ارتباط این دانشگاه با صنعت مطلوب است به گونه‌ای که تبادل دانشجو و صنعت انجام می‌گیرد.

احمد آذین، افزود: در مراکز تحقیقات، سراهای نوآوری و.. دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با مرکزیت واحد خوراسگان کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. برای نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان پیرو این ارتباط توانسته پروژه‌های از جمله تثبیت ریز گردها و تولید ۱۴ نمونه بذر را به مرحله تجاری سازی برساند.

عدم نیازبه وجود مؤسسات کمک آموزشی برای دانش آموزان

نایب رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این آئین به این مسئله اشاره داشت باور این که آموزش و پرورش جوابگوی دانش‌آموزان نیست اشتباه است.

علیرضا نصر اصفهانی اظهار داشت: با امکانات دیروز، نمی‌توان دانش‌آموزان امروز را برای فردا تربیت کرد و شرایط نسبت به قبل بسیار متفاوت شده است.

وی یادآور شد: برای بهبود آموزش هم نیاز به ابزارهای ملموس و هم ابزارهای ناملموس وجود دارد و برگزاری این نمایشگاه‌ها، امری مؤثر در تجهیز این ابزارها و بهبود فرآیند آموزش در کشور است.

نصر با انتقاد از شکل‌گیری برخی باورها در خصوص الزام وجود مؤسسات کمک آموزشی برای دانش آموزان گفت: این باور نباید شکل بگیرد که آموزش و پرورش جوابگوی آموزش دانش آموزان نیست و اگر کسانی در این کشور درصدد این باشند که در جایگاه مدرسه، کلاس درس و معلم بنشینند، حتماً در اشتباه هستند.

وی تأکید کرد: مؤسسات آموزشی به کمک آموزش و پرورش می‌آیند و مکمل هستند اما نمی‌توانند جایگزین باشند.

گفتنی است، در این نمایشگاه مدارس، مهدکودک‌ها، مؤسسات آموزشی، ناشران کتاب‌های کمک آموزشی، مؤسسات آموزش عالی، فعالان حوزه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی حضور دارند.

۴۴ شرکت و موسسه از استان‌های اصفهان، تهران، البرز، همدان، گیلان و فارس در این نمایشگاه انواع ماشین‌آلات چاپ و ملزومات، چاپ سیلک اسکرین، مُهر و پلاک، هولوگرام و لیبل‌ها، ماشین‌آلات بسته‌بندی و ملزومات، خدمات بسته‌بندی، ظروف و لوازم بسته‌بندی، لفافه‌های بسته‌بندی و سایر موارد مربوط به صنعت چاپ و بسته‌بندی را به نمایش گذاشته‌اند.