به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، دکتر رحیم خستو، رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج  در پاسخ به گلایه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اقدام شهرداری کرج در رابطه با ساخت تئاتر شهر در پارک تاجیکستان گفت: ساخت تئاتر شهر مطالبه اهالی تئاتر شهر کرج بوده و گلایه مطرح شده به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج افزود: اینکه معاون محترم هنری و سینمایی ارشاد البرز مطرح کرده اند که شهرداری هزینه ساخت تئاتر شهر را برای تکمیل پروژه پردیس تئاتر اختصاص می داد مبنای قانونی ندارد چرا که ما به عنوان مجموعه مدیریت شهری اجازه اختصاص بودجه به نهادهای دولتی را نداریم؛ شورا نماینده مردم است و تنها در رابطه با مطالبات مردمی می تواند اقداماتی را صورت دهد.

خستو تصریح کرد: وقتی سخن از ساختمان تئاتر شهر به میان می آید، جانمایی، فیزیک و طراحی داخلی و ظاهری ساختمان‌ مذکور باید برازنده هنرمندان کلانشهری مانند کرج باشد؛ فضایی که به منظور احداث تئاتر شهر کرج در پارک تاجیکستان در نظر گرفته شده سه هزار متر مربع است که سازه ای حدود یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در آن ساخته و یک المان شهری بسیار  فاخر محسوب می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: طراحی این بنا به پنج معمار ملی سفارش داده شده است تا طرح های خود را ارائه دهند. رئیس پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و تعدادی از طراحان برجسته کشور از جمله متخصصانی هستند که این پروژه بر عهده آن ها گذاشته شده است تا طرح اجرایی بازتاب دهنده هویت ایرانی و اسلامی باشد و بتواند به معماری شهر هویت بخشی کند.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: تئاتر‌های فوق العاده ای  توسط هنرمندان کرجی برگزار می شوند و این هنر در استان البرز هنر ریشه داری است اما مراکز اختصاص یافته به هنرمندان تئاتر شرایط مناسبی ندارند و امکانات استان به هیچ عنوان برازنده اهل هنر نیست و هنرمندان گاهی مجبور می شوند برای تمرین یا اجرا به تهران بروند.

خستو با بیان اینکه کرج پایتخت تئاتر کشور است گفت: پلاتوی فعلی اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز، فضا و شرایط مناسبی جهت برگزاری جشنواره ها و برنامه های هنری ندارد. این سازه ای هم که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد ساخته می شود مجموعه ای چند منظوره است و تا جایی که بنده خودم مراجعه کرده و بررسی کرده ام سالن اختصاصی تئاتر نیست. نمای ظاهری مناسبی ندارد و موقعیت آن درون محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به هیچ عنوان با طرحی که شهرداری در دست اجرا دارد از نظر امکانات و نمای بیرونی و جذابیت های هنری قابل مقایسه نیست.

وی در پایان گفت: چه اشکالی دارد شهری با دومیلیون نفر جمعیت چند سالن و پلاتوی تئاتر داشته باشد؟ هیچ یک از این ساختمان ها جای دیگری را تنگ نخواهد کرد و هر مقدار فضاهای فرهنگی شهر افزایش یابد به ظرفیت های شهر افزوده می شود و این اظهارات مسؤولین فرهنگ و ارشاد اظهارات دقیقی نیست.

انتهای پیام/م/۱۱۰۴/ب/