به گزارش پایگاه خبری ربیع، نشست خبری مدیرعامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی با اصحاب رسانه در ششمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب در سالن جلسات آبفا روستایی استان برگزار شد.

مهندس یوسف عرفانی نسب سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت منابع آبی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به منابع آبی موجود در استان در بخش تأمین آب در حال حاضر در هیچ یک از شهرهای استان با کمبود آب مواجه نیستیم و فقط در شهر مامونیه مقداری با کمبود آب مواجه هستیم که پیگیری‌های لازم برای افزایش ظرفیت آبی این شهر شده است، اما چنانچه مدیریت مصرف در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعت رعایت نشود امکان مواجهه با کم آبی در سال‌های آینده وجود دارد. وی با تاکید بر لزوم رعایت مصرف بهینه آب از سوی هم استانی‌ها گفت: لازم است تمامی اقشار جامعه روش‌های مصرف درست آب را فرا گیرند که برای تحقق این مهم سال‌هاست اقدامات فرهنگی متعدد و متنوعی انجام می‌شود که نتیجه آن حساس شدن مردم به مقوله مدیریت مصرف و تا حدی رعایت آن است. سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی با اشاره به نامگذاری هفته اول تابستان (اول تا هفت تیر ماه) به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی علاوه بر سایر روزهای سال در این هفته به طور متمرکز فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب انجام می‌دهد که نتیجه این اقدامات کاهش مصرف آب و رعایت مدیریت مصرف از سوی مشترکان می‌باشد.

 گفتنی است مهندس عرفانی نسب در این نشست خبری و گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب و تولید آب در شهرها و روستاهای استان ارائه نمود و در پایان به پرسشهای مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ‌های لازم را ارائه نمود. سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه ۳۰ روستای بالای ۱۰۰ خانوار استان مرکزی به جمع شبکه آب روستایی می‌پیوندد، بیان داشت: ۷۷ درصد از استان در بخش شهری و ۲۳ درصد در بخش روستایی آبرسانی شده است.