به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، رامین ربیعی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: در بحث تبصره ماده ۱۸، بانک ها موظف به اعلام منابع صندوق و منابع داخلی خود شدند که در این میان تنها چهار بانک منابع خود را اعلام کردند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: به گفته معاون اقتصادی استاندار البرز تمامی بانک های دولتی که اعلام منابع نکردند موظف هستند تا صبح روز آتی به صورت کتبی منابع خود را به ادارات ذیربط اعلام کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در سه ماه ابتدایی سال جاری حدود ۳۶۱ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات رونق تولید از سوی بانک ها در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفته است، اظهار کرد: این اعتبار و تسهیلات به رفع موانع ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی تعلق گرفت که به رونق تولید کمک شایانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سعی داریم در راستای تحقق شعار سال توان و تلاش خود را بکار گیریم، اضافه کرد: حدود ۱۰۳ مورد از مصوبات مربوط به رونق تولید و رفع موانع از سال ۹۶ قابل انتقال به سال ۹۷ بوده که سقف تسهیلات این مصوبات یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

ربیعی با بیان اینکه در سال‌ گذشته برای ۲۲۱ واحد تولیدی ۱۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخته شده است، مطرح کرد: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ در دستور کار قرار داشت و مورد تأکید بود و در این راستا به ۳۷۵ واحد تولیدی به میزان ۳۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی به پیش بینی ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال سهم استان البرز از محل تسهیلات تبصره ۱۸، اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۹۴ واحد صنعتی به مبلغ ۲۸ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال بابت دریافت تسهیلات تولید و اشتغال و همچنین ۲۹ واحد تولیدی صنفی نیز بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال درخواست خود را از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات به سازمان صمت ارائه کردند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/