به گزارش پایگاه خبری ربیع، با حضور برخی از شهرداران و معاونان شهرداری‌های استان اصفهان، کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند در ساختمان نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار گردید.

حمیدرضا فدایی معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین شهر در این کارگاه آموزشی ضمن عرض خوش آمدگویی به حضار گفت: همکاری شهروندان در اجرای برنامه‌های مختلف اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی، ازجمله مدیریت پسماند از عوامل اثرگذار در اجرای صحیح و کاهش هزینه‌ها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها از جمله تفکیک در مبداء و حفظ هر چه بیشتر بهداشت محیط زیست می‌باشد، از این رو فرهنگ سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

عرفان منش مدرس حوزه برنامه ریزی و حوزه خدمات شهری نیز در کارگاه آموزشی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند شهرداری‌های استان اصفهان به تشریح و تبیین مباحث پسماند پرداخت.

وی در ادامه افزود: ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج باعث کاهش میزان تولید زباله و صرفه جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود باعث کاهش هزینه‌ها، از جمله حمل و نقل پسماندها، خواهد شد. شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی یک روزه شرکت کنندگان سؤالات و پیشنهادهای خود را مطرح نمودند.