به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، این ویژه برنامه به همت شهرداری منطقه ۴ استان اصفهان در روزهای ۳۰ و ۳۱ آخر خردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برگزار شد تا بسته کاملی از هرآنچه که یک نوجوان به آن نیاز دارد در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

باغ غدیر به عنوان محل برگزاری برنامه برگزیده شده بود که نشان از حسن سلیقه و هوشمندی انتخاب متولیان مراسم داشت چراکه محیطی تفریحی می‌توانست خانواده‌های بسیاری را در آغاز تعطیلات تابستانه به آنجا فرا بخواند و در کنار تفریح، اهمیت علم و مهارت را به آن‌ها یادآوری کند.
حضور بیش از ۵۰ غرفه در موضوعات مختلف همچون موسیقی، ادبیات، هنرهای تجسمی، بازی، فضای مجازی، بازیگری، مشاوره و حتی خوراکی سبب شد جمعیت قابل توجهی از شهروندان برای حضور در مراسم به باغ غدیر بیایند.
برخی غرفه‌ها همچون آرتمن کار خود را زودتر از ساعات شروع گردهمایی آغاز کرده بودند و اهالی کتابخوان هم در مقابل غرفه نشر نوشته جمع شده و خودشان را در میان کتاب‌ها گم کرده بودند.
حضور غرفه‌هایی چون خانه ریاضیات، خانه زیست شناسی، یادگیری با طعم لذت و پژوهش سرای دانش آموزی و غیره نشان داد که اگر مربیان و معلمان بتوانند دروس را به زبان ساده آموزش دهند حتی سخت‌ترین معادلات هم به آسانی برای دانش آموزان قابل فهم می‌شوند.
البته حضور سرگرمی در کنار علم را نمی‌توان نادیده گرفت که سبب شده بود روش‌های یادگیری طعم لذت بخش‌تری برای نوجوانان داشته باشد وقتی که خودشان تمامی آزمایش‌ها را با اصول عمیق آزمایشگاهی در یک غرفه که بوسیله هم سن و سال‌هایشان اداره می‌شد، تجربه کنند.
غرفه‌های آشپزی، قصه گویی و از همه مهم‌تر غرفه‌های مشاوره هم از استقبال خوبی بهره‌مند شدند چراکه توانسته بودند با جمع نیازهای نوجوانان در یکجا و پاسخگویی به آن‌ها به صورت یکجا، تاثیری شگرف در روحیه مخاطبان داشته باشند.
در بین غرفه‌ها حتی شاهد عرضه محصولات نوجوانان توسط  بچه های ۱۳ تا ۱۵ ساله به نوجوانان دیگر بودیم، نوجوانانی که از همین سن پا به عرصه تولید محصول گذاشته بودند و از همسالان خود می‌خواستند که با آن‌ها همراهی کنند.
غرفه‌های مربوط به هنرهای دستی و صنعت غذایی که در کنار فروش محصولات به امر تغذیه سالم و کارآفرینی در بین نوجوانان با کمترین هزینه‌ها می‌پرداختند، گام موثری در تقویت امید و ترغیب جوانان به سمت درآمدزایی و زندگی سالم برداشتند.
دکتر علی عبدالعالی؛ پژوهشگر و مخترع مطرح رسانه ملی برای انجام آزمایش‌های فیزیک به روی صحنه رفت و گوی و میدان را به نفع علم و خاطرات دوران مدرسه پیش برد.
جمعیت قابل توجهی مقابل استند برنامه جمع شده بودند و با هر آزمایش لبخندی از سر نشاط و تعجب بر صورتشان نقش می‌بست، این برنامه نه تنها برای کودک ونوجوان بلکه برای پدر و مادرها نیز جذابیت بسیاری داشت.
دکتر عبدالعالی با تاکید بر تغییر روش آموزش و پرورش در مدارس گفت: کار علمی بسیار جذاب و دوست داشتنی است و آموزش و پرورش ما به جهشی جدی برای خوب شدن در این مسیر نیاز دارد تا به شاخص‌های جهانی برسد.
مدیر منطقه ۴ شهرداری استان اصفهان پیرامون برگزاری این گردهمایی اظهار داشت: ارتقای نشاط اجتماعی در سراسر نقاط شهر اصفهان به ویژه در منطقه ۴ از اهداف شهرداری است.
وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این مراسم ارائه محتوای مناسب و متنوع در یک فضا بود تا از برنامه‌های کلیشه‌ای و تکراری فاصله داشته باشد.
رضا اخوان خاطرنشان کرد: گردهمایی نوجوانی، نوجویی همراه با امکان سنجی های لازم ویژه گروه سنی نوجوانان برگزار شد تا دغدغه این گروه از جامعه به صورت یکجا و در یک زمان به نحو مطلوبی برطرف شود.