به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح راه اندازی سامانه هوشمند از سال ۸۹ آغاز شد و تا اواخر سال ۹۳ نصب آن ادامه داشت، اما از سال ۹۴ به بعد بنا بر دلایل مختلف این طرح متوقف و از حدود ۱۰ هزار خودرو تاکسی شهر، بیش از ۷۵۰۰ تاکسی مجهز به این سامانه شد.

وی با بیان اینکه استقبال نکردن شهروندان و رانندگان تاکسی باعث توقف پروژه شد، تصریح کرد: از سال ۸۹ تاکنون سه دوره مدیریت شهری تغییر پیدا کرده است تا امروز که شورا و شهرداری و تاکسیرانی به عنوان متولی ورود پیدا کرده و البته چندین راهکار در شورای اسلامی شهر مطرح و در نهایت مقرر شد علی‌رغم مشکلات بزرگی که در وصول درآمدها وجود دارد، با حمایت شورای شهر و شهرداری اصفهان برای کمک به رانندگان تاکسی در قالب بسته‌های حمایتی اقدام شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به بیش از ۷۵۰۰ راننده تاکسی استفاده کننده از سامانه هوشمند و ایجاد انگیزه در رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و در مباحث ایمنی خودرو، نظافت و بهداشت خودرو بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد رانندگان تاکسی مشمول، لاستیک رایگان دریافت کرده و تا دو هفته آینده طرح تکمیل خواهد شد، افزود: ۱۰ درصد رانندگان تاکسی مشمول، روکش صندلی رایگان دریافت کرده‌اند.

منوچهری از معافیت رانندگان تاکسی دارای سامانه هوشمند از پرداخت هزینه برای تمدید کارت شهری خبر داد و گفت: برای این افراد این کارت‌ها به دستور شهردار اصفهان و بر اساس مصوبه شورای پنجم شهر اصفهان به طور رایگان تمدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خبرهای خوش دیگری برای رانندگان تاکسی در راه است و شهرداری اصفهان تلاش می‌کند بسته‌های حمایتی دیگری برای رانندگان تاکسی اجرا کند که انتظار می‌رود با انجام این اقدامات شرایط ارایه خدمات به شهروندان بهبود یابد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر، گفت: در این باره شیوه نامه‌ای در وزارت کشور و صنعت، معدن و تجارت در حال تنظیم است، البته هنوز به نتیجه نرسیده، اما پیگیری‌های زیادی انجام شد و امیدواریم تا دو ماه آینده شیوه نامه به تصویب برسد تا در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت آنها تصمیم‌گیری شود.