به گزارش پایگاه خبری ربیع،  معاون توسعه و ترویج کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه ما به دنبال کار موازی نیستیم، گفت: در نهاد کتابخانه‌ها ظرفیت نیروی انسانی داریم که نیاز به رویکرد حرفه‌ای دارند و اساس کار نگاه تکراری و موازی نیست و روند جشنواره قابل دفاع است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران؛ مهدی رمضانی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: یک سیاست کلی در نهاد کتابخانه‌ها شکل گرفت و برای اینکه کار کرد کتابخانه‌ها از فضای مرسوم سنتی که در ایران وجود داشته که شامل سالن مطالعات و مخزن است که خدمات بین این دو نقطه تعریف می‌شود که خدمات باید بین این دو نقطه تغییر کند و تبدیل به محل و پایگاه فرهنگی و اجتماعی شود.

وی با بیان اینکه برای افزایش فرهنگ مراجعه و کتابخوانی در حال حاضر اکثر کتابخانه‌های کشور در بخش کودک تجهیز شدند، افزود: در مشهد که محیط بزرگتری برای این بخش فراهم شده که با کتابخانه‌های در روستا متفاوت است.

این مسوول تصریح کرد: بحث آموزش قصه‌گویی توسط نهاد سازماندهی و انجام شد برای تبدیل مهارت به علم و ماندگاری جشنواره شکل گرفت محدود به کتابدارای نهاد نیست.

وی افزود: ۷ هزارو ۵۰۰ پرسنل در نهاد کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر کتابدار هستند.

این مسوول بیان کرد: جشنواره از سال ۹۷ در ۸ منطقه شروع شد در فاز مقدماتی هزار و ۵۵۶ نفر ثبت نام و هزار و ۲۹۰ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند که در این بین یک ارزیابی اولیه صورت گرفت و وارد بخش منطقه‌ای هشتمین مرحله در خراسان جنوبی به پایان رسید.

رمضانی تاکید کرد: دستگاه‌های دیگری با موضوع قصه‌گویی وجود دارد که با نهاد کانون پرورش فکری عدم همکاری در برخی از استانها و همکاری در برخی از استانها داشتیم.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری برنامه‌های هم عنوان با یک موضوع لزوماً کار موازی تعریف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مهم کارهای نشده‌ای است که در این حوزه نیاز است انجام شود ما فارغ از دستگاههای حرفه‌ای شرکت کنند.

معاون توسعه و ترویج کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه ما به دنبال کار موازی نیستیم، اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌ها ظرفیت نیروی انسانی داریم که نیاز به رویکرد حرفه‌ای دارند و اساس کار نگاه تکراری و موازی نیست و روند جشنواره قابل دفاع است.

وی هدف جشنواره قصه‌گویی را شکل‌گیری جو قصه‌گویی در کتابخانه‌ها عنوان کرد، گفت: شکل تکثیر و گسترش جو قصه‌گویی در نهاد مهم است که صرفاً مربوط به کودکان نیست و مخاطبان می‌توانند بزرگ‌سالان هم باشند قصه‌گویی ابزار جذابی برای انتقال مفهوم است.