به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، فریدون اله‌یاری اظهار داشت: هنرمندان امروز ما که در حوزه های مختلف صنایع دستی فعالیت دارند در استمرار تمدن سازی های کهن این سرزمین و در امتداد همان هنرمندانی هستند که در گذشته فعالیت کرده اند و امروز این فناوری و این هنر را به این درجه از اعتلا رسانده اند، بنابراین صنایع دستی بخشی از میراث کهن و تاریخ و فرهنگ این سرزمین است.

وی ادامه داد: بُعد دیگر صنایع دستی به موضوع هنر و اخلاق و انسانیت باز می گردد که دلیلی بر فلسفه شکل گیری شورای جهانی صنایع دستی بوده که منجر به انتخاب روزی به نام روز جهانی صنایع دستی نیز شده است.
وی با بیان اینکه طیف دیگر بحث صنایع دستی در ایران و اصفهان موضوع اقتصادی آن است، تصریح کرد: وقتی درخصوص صنایع دستی صحبت می شود از منظرهای مختلفی به این موضوع پرداخته می شود اما شاید مسئله ای که معمولا در حوزه صنایع دستی نسبت به آن سردرگم هستیم این است که ما به یک بُعد آن می پردازیم و یا آن ها را به هم مخلوط کرده و دچار آشفتگی می شویم.
وی گفت: سهم صنایع دستی در اقتصاد استان اصفهان کم نیست، امروز نزدیک به چهل هزار هنرمند شناسنامه دار در استان اصفهان حضور دارند و تعداد بیشتری نیز نفر هنوز شناسنامه دریافت نکرده اند، این چهل هزار به معنای چهل هزار شغل است، وقتی تعداد هنرمندان زیاد می شود و دامنه تولید افزایش پیدا می کند مشکلات ما در بازاریابی هم بیشتر می شود پس باید به بازاریابی داخلی و خارجی در کنار یکدیگر توجه داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: امروز پیشگامی هایی در عرصه صنایع دستی اصفهان وجود دارد که از آن جمله می توان به موضوع بسته بندی صنایع دستی، تجارت دیجیتال و صادرات اشاره کرد که همه آن ها نقاط قوتی است که در اصفهان وجود دارد.
اله‌یاری خاطرنشان کرد: باید با توجه به این ظرفیت های اصفهان رویدادها و جریان سازی ها در حوزه صنایع دستی اصفهان افزایش پیدا کند و به دنبال اقدامات بزرگی مانند ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و یا شهر خلاق، باید جریان های نیرومند شکل بگیرد و صنایع دستی به لحاظ گفتمانی در صدر اخبار ترویج در اصفهان قرار بگیرد.
گفتنی است؛ مدرسه بهاری صنایع دستی از سوی مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین و با همکاری موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تا ۳۰ خرداد برپا خواهد بود.