به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، جلیل شهناز، در سال ۱۳۰۰ در اصفهان به دنیا آمد. تقریباً همه اعضای خانواده وی با موسیقی آشنایی داشتند و در رشته‌های مختلف هنر از جمله تار، سه‌تار، سنتور و کمانچه به مقام استادی رسیدند. پدرش “شعبان‌خان” علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشت و علاوه بر تار که ساز اختصاصی او بود، سه‌تار و سنتور هم می‌نواخت، عموی او غلامرضا سارنگ (سارنج) هم از نوازندگان کمانچه بود.

جلیل شهناز، از کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و نواختن تار را در نزد برادر بزرگ خود حسین شهناز که به خوبی ساز می‌نواخت، آغاز کرد. پشتکار زیاد و استعداد شگرف جلیل به حدی بود که در سنین جوانی از نوازندگان خوب اصفهان شد.
برنامه “مِضراب عشق” در همین راستا به یاد استاد جلیل شهناز، هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی را گرد هم می آورد تا یاد آن هنرمند بزرگ بیش از پیش گرامی داشته شود.
این برنامه از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان و با همکاری عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان . حوزه هنری اصفهان،  روز دوشنبه ۲۷ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ در محل سالن سوره حوزه هنری واقع در چهارباغ عباسی، ابتدای خیابان آمادگاه برگزار می شود.