به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، با بیان این که مسائل ایمنی جاده‌ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: عملیات راهداری و نگهداری راه‌ها در استان‌ها باید در راستای ایمنی و مطابق با ضوابط و استانداردهای تعیین شده و ابلاغی باشد تا علاوه بر حفظ ارزش‌های ملی، رضایت مجموعه کاربران جاده‌ای را در بر داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های استانی باتوجه به محدودیت منابع اعتباری در سال‌جاری افزود: در حد امکان باید از هزینه‌های اضافی و جاری کاسته شود و با به کارگیری بخش خصوصی توانمند، پروژه‌ها از کارایی و کیفیت بیشتری برخوردار باشند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این که در سیل اخیر، مدیران و معاونین در کنار سایر عوامل اجرایی و پیمانکاران در بازگشایی راه‌ها حضور داشتند، افزود: تلاش مدیران ستاد مرکزی سازمان در تأمین اعتبارات مورد نیاز بازسازی راه‌های اصلی و فرعی و روستایی است و در واقع همه مدیران ستادی و استانی در یک مجموعه فعالیت می‌کنند که هدف اصلی خدمت به مردم  و حفظ سرمایه‌های ملی است.
حسن‌نیا خاطرنشان کرد: باتوجه به دستورالعمل‌هایی که از سوی حوزه معاونت راهداری و راه‌های روستایی و فرعی و زیرمجموعه‌های این معاونت‌ها ابلاغ شده است شما موظف هستید فعالیت‌ها و اقدامات را انجام دهید و طی ماه آتی جلسه‌ای به منظور بررسی عملکرد این اقدامات برگزار می‌شود.

راه‌اندازی اکیپ‌های امانی روکش‌های آسفالت سطحی در کشور 

اکیپ‌های امانی روکش آسفالت سطحی برای عملیات راهداری به صورت امانی برای راه‌های اصلی و روستایی تدارک و راه‌اندازی می‌شود.
رضا اکبری معاون راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در همایش سراسری معاونین راهداری با بیان این مطلب اظهار داشت: باتوجه به چالش‌های موجود در حوزه نگهداری راه‌ها و توجه جدی به هزینه‌ها،‌ نگاه ما باید نسبت به روش‌های سنتی تغییر کند و برنامه‌های کاری جدیدی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: چالش‌های عمده در ضخامت آسفالت، تراشه‌ها، درزگیری و لکه‌گیری می‌باشد که نظارت کافی و مستمر ناظر متعهد در حین اجرای پروژه‌ها باید وجود داشته باشد.
اکبری در ادامه با ارایه گزارشی از پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی شبکه راه‌های فرعی کشور، راهبردهای پیشنهادی را به شرح ذیل اعلام کرد: آموزش‌های عملی و میدانی مورد نیاز، راه‌اندازی اکیپ‌‌های امانی برای ارتقای وضعیت راه‌های روستایی خاکی در سطح کشور و روکش‌های آسفالت سطحی در کشور، کاهش هزینه‌‌های اجرای پروژه‌ها و اتخاذ تصمیمات درست، از مهم‌ترین این راهبردها است.