به گزارش پایگاه خبری ربیع، دبیر کل کنگره مشاهیر کرد با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره در سطح بین المللی گفت: دبیرخانه کنگره مشاهیر کرد به صورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادات و نظرات اصحاب فرهنگ و هنر در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این کنگره است.

 جلسه هم اندیشی هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و روسای انجمن‌های موسیقی، خوشنویسی، تئاتر کردستان و اعضای دبیرخانه کنگره مشاهیر کرد عصر امروز ۱۲ خرداد با حضور دبیرکل کنگره در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

دبیرکل کنگره مشاهیر کرد در این جلسه بر همکاری و استفاده از همه ظرفیت‌های استان از جمله استعدادهای هنری و فرهنگی استان برای پیشبرد اهداف کنگره صحه گذاشت و اظهار داشت: دبیرخانه کنگره مشاهیر کورد بصورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه برای هر چه باشکوه‌تر برگزاری این رویداد کلان فرهنگی استان است.

جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه کنگره مشاهیر کرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود، اذعان کرد: ۳۰ نفر از مشاهیر کرد و کردشناسان تاریخ و فرهنگ کردی جهان در این کنگره معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نحوه انتخاب مشاهیر را توسط اساتید دانشگاه کردستان و اعضای هیئت علمی کمیته‌های کنگره اعلام کرد و افزود:

وی با تاکید بر برگزاری کنگره‌ای درشان مشاهیر کرد خاطر نشان کرد: ستاد برگزاری این کنگره، مفاخر کُرد را در حوزه‌های هنر، زبان و ادبیات، علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه معرفی و از آنها تجلیل و تکریم خواهد کرد.

قلعه شاخانی، بر ضرورت به کار گیری تمام ظرفیت‌های استان در برگزاری کنگره مشاهیر کرد تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم برای اجرای هر چه بهتر کنگره مشاهیر کُرد اندیشیده می‌شود.