به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: خونگیری ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته ۲۰.۳ درصد و اهداکنندگان پلاکت آفرزیس هم ۵۷ درصد افزایش داشته است. فاطمه‌سادات مهدویانی با اشاره به آمار اهدای خون استان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: استان مرکزی جزو ۵ استان رکرددار در آمار اهدای خون در ماه مبارک رمضان بود. وی با اشاره به میزان اهدای خون در ماه مبارک رمضان افزود: حدود ۲ هزار و ۹۵۵ نفر مراجعه‌کننده در این ایام داشتیم، از ۲ هزار و ۴۸۷ نفر خونگیری انجام شد که از این تعداد هزار و ۲۹۳ نفر اهداکننده مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: ۴۷۱ نفر اهداکننده بار اول، ۷۲۳ نفر هم اهداکننده با سابقه و ۶۶ نفر هم اهداکننده پلاکت آفرزیس (دریافت خون و جداسازی پلاک‌های آن و سپس بازگرداندن خون به بدن فرد اهداکننده) داشتیم.

مهدویانی بیان کرد: خونگیری ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته ۲۰.۳ درصد و اهداکنندگان پلاکت آفرزیس هم ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار دو ماهه اهدای خون استان هم گفت: در دو ماه نخست امسال هم ۷ هزار و ۱۸۳ نفر مراجعه‌کننده داشته‌ایم که از این تعداد ۷ هزار و ۱۶ نفر خون دادند، از مجموع خون‌دهندگان، ۳ هزار و ۹۹۱ نفر اهداکننده مستمر، یک هزار و ۹۶۹ نفر اهداکننده باسابقه و یک هزار و ۵۶ نفر اهداکننده بار اول بودند، به تفکیک جنسیت هم ۴۷۴ نفر اهداکننده زن و ۶ هزار و ۵۴۲ نفر اهداکننده مرد بودند.