به گزارش پایگاه خبری ربیع،  شرکت کارگشای برتر قرن با نام تجاری نوبت آنلاین با کمک شرکای تجاری خود از جمله شرکت رهگشای فکر برتر غرب  توانسته طی یک هم افزایی در جهت کسب و کارهای نوین در فضای مجازی و تجارت الکترونیک، سامانه نوبت دهی آنلاین پزشکی با عنوان نوبت آنلاین را در جهت تسهیل و تسریع در استفاده از خدمات پزشکی و کاهش دغدغه بیماران راه اندازی کند.

سید خدارحم هاشمی، مدیر عامل سامانه نوبت آنلاین با اشاره به اینکه در قرن بیست و یکم جهان به سمت اقتصاد دانش بنیان یا اقتصاد بی وزن می رود، اظهار داشت: ما باید بتوانیم از طریق دانش فنی و تخصص فناوری و اطلاعات درآمد کسب کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه استان اصفهان در زمینه پزشکی و پیراپزشکی بعنوان یکی از قطب های بزرگ کشور و پایتخت فرهنگی کشور و اینکه در حوزه   IT همواره پیشرو بوده است، مدیران سامانه نوبت آنلاین تصمیم به اجرای این پروژه به صورت پایلوت از استان اصفهان گرفته اند و سپس در دیگر استانهای کشور اجراء می شود.

وی با اذعان به اینکه برای عبور از مشکلات اقتصادی باید به دانش روز مسلح باشیم، از IT بعنوان  مهمترین و کاربردی ترین دانش روز دنیا نام برد که اکنون زیربنای بسیاری از علوم و بخش های اقتصادی است.

هاشمی با صحبت از پرونده الکترونیک سلامت یا مکانیزه کردن خدمات بهداشتی برای همه افراد جامعه، یادآور شد: یکی از مزایای پرونده الکترونیک سلامت، نوبت دهی آنلاین پزشکی یا همان رزرواسیون آنلاین اینترنتی است که صرفه جویی در زمان اخذ نوبت، تسریع انجام خدمات بهداشتی درمانی و جلوگیری از اقدامات تکراری و مراجعات بی‌مورد، سبب صرفه جویی در وقت و هزینه بیماران و پرسنل درمانی و پزشکی، نظم در کارها، صرفه جویی مالی و نیز حل بخشی از معضل ترافیک و الودگی هوا و … می شود.

وی گفت: در سامانه نوبت آنلاین می توان بدون پرداخت هزینه تبلیغات، به راحتی تخصص ها و فعالیت های درمانی مختلف توسط مطب یا مرکز درمانی را در معرض دید همگان قرار داد.

مدیر سامانه نوبت آنلاین گفت: دراین سامانه این قابلیت وجود دارد تا در بیمارستان برای بخش های تخصصی و فوق تخصصی  بدون تجمع بی مورد بیماران و همراهانشان، نوبت ارائه شود. همینطور، برای دادن نوبت جهت آزمایشگاه ها و خدمات پیراپزشکی از جمله فیزیوتراپی، سونوگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی و… می توان اقدام کرد و با استفاده از سامانه نوبت آنلاین، می توان ویژگیهای بارز تجهیزات و خدمات مرکز را در معرض عموم قرار داد بدون آنکه  هزینه ای برای تبلیغات پرداخت شود.

وی دیگر مزایای این سامانه را آسان بودن فرایند انتخاب پزشک و مرکز درمانی برای بیمار  دانست و افزود: نوبت دهی و امور مالی برای منشی، پزشک و بیمار ساده شده و بیمار هنگام اخذ نوبت می تواند هزینه مطب یا مرکز مورد نظر خود را در سامانه نوبت آنلاین مشاهده کند.

هاشمی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۷ هزار پزشک در استان اصفهان مشغول به کار هستند که قرار است تحت پوشش این سامانه قرار گیرند ضمن اینکه این موضوع باعث اشتغال زایی تعداد زیادی از جوانان جویای کار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال جامعه پزشکی از سامانه نوبن آنلاین، گفت: در طول این دوماه فعالیت، حدود ۱۰۰ پزشک در سامانه ثبت شده اند.

همچنین در راستای گسترده تر شدن فعالیت این سامانه با کشور عراق و منطقه رایزنی هایی کرده ایم و به زودی با انعقاد قرارداد این سامانه نیز در کلینیک ها و بیمارستانهای این کشور هم راه اندازی خواهد شد که گامی در راستای توریسم درمانی است.

در ادامه، عارف اصفهانی، مدیر بازرگانی شرکت کارگشای برتر قرن اعلام کرد: این سامانه که بعنوان یک یک استارتاپ دائما درحال به روزشدن هست، بر اساس ضوابط وزارت بهداشت طراحی شده و به تایید وزارت بهداشت و درمان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه کاملا رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد، در مورد اشتغال زایی این مجموعه تصریح کرد: به شکل مستقیم در استان اصفهان برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد و با توجه به اینکه این اپلیکیشن تنها شامل پزشکان نمی شود، بزودی در مشاغل دیگری مثل وکلا، آرایشگاه ها و مراکزی که نیاز به نوبت دهی داشته باشند، می تواند اشتغالزایی ایجاد کند.

اصفهانی افزود: تمامی پزشکان بدون هیچ هزینه ای می توانند به این سامانه متصل شده و خدماتشان را به شکل آنلاین به مخاطبان معرفی کنند.