به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  روز چهارشنبه موعد نخستین روز اجرای طرح توزیع کالاهای یارانه‌ای با روش جدید استاندار خراسان شمالی بود که به‌رغم مقاومت‌ها و مخالفت‌های بخش‌های مختلف مسئولین استان با نحوه اجرای این طرح اما با تصمیم‌گیری در آخرین کارگروه تنظیم بازار طرح جدید اجرایی شد.

محمدعلی شجاعی با اشاره به آغاز طرح و ارزیابی از نخستین روز اجرای طرح جدید قشری، شهرستانی کالاهای یارانه در شهرستان بجنورد اظهار کرد: طی نخستین روز از اجرای این طرح با افزایش حجم توزیع کالای یارانه‌ای از ۲ هزار کیلوگرم به ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم برای پوشش بیشتر اقشار در سطح شهرستان بجنورد روبرو شدیم.

وی با ارزیابی از نحوه و میزان توزیع کالای گوشت یارانه در سطح شهرستان گفت: با توجه به اینکه میزان توزیع گوشت نزدیک به ۲ برابر شده بود، اما با این طرح هیچ صفی در شهرستان بجنورد ایجاد نشد.

استاندار خراسان شمالی توزیع عادلانه را اتفاق دیگر طرح جدید توزیع کالای یارانه‌ای عنوان کرد و افزود: دو ویژگی توزیع عادلانه و عدم ایجاد صف علی رغم توزیع بیشتر کالا نشان از حذف شدن دلالی‌ها و خرابکاری‌های گذشته در توزیع کالاهای یارانه‌ای دارد.

ولی‌الله حیاتی نیز در مصاحبه کوتاه از نظارت بر حسن اجرای این طرح در شهرستان بجنورد توسط معاونین استاندار خبر داد و گفت: طی نخستین  روز توزیع بسیار عالی بود و مددجویان کمیته امداد گوشت یارانه‌ای خود را در محل درب منزل تحویل می‌گرفتند.

پیش‌ازاین توزیع کالاهای یارانه‌ای در استان موجب تشکیل صف‌های طولانی در مناطق مختلف شهرها می‌شد که استاندار خراسان شمالی طی آخرین جلسات کارگروه تنظیم بازار دستور حذف این صف‌ها با تغییر روش توزیع کالا را داده بود.

انتهای پیام/