به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حمزه بابایی مقدم اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، محافل انس با قرآن کریم در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم که تاکنون محافل انس با قرآن در آن‌ها برگزار نشده است، تحت عنوان کاروان قرآنی عملیات رمضان ۱۴۴۰ در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: اولین محفل انس با قرآن کریم در دهمین روز از ماه مبارک رمضان و در روستای سوخسو رحیمی از توابع شهرستان راز و جرگلان با حضور اقشار مختلف مردم این روستا برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این محافل نورانی باهدف ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن، ترویج فرهنگ تلاوت قرآن و ایجاد انس و قرب جوانان و نوجوانان با کلام الهی در ماه مبارک رمضان در مساجد استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق کم برخوردار، برکات بسیاری دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی از مهم‌ترین آنها هستند.

بابایی مقدم تأکید کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌خصوص نسل جوان می‌توانیم آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را کاهش دهیم.

وی افزود: انس با قرآن کریم دارای آثار و برکات فروان است و باید از سوی مردم و مسئولان به این امر مهم توجه جدی‌تری صورت بگیرد زیرا روح کلی، اساس و چارچوب دین اسلام در قرآن است و برگزاری برنامه‌های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است.

انتهای پیام/