به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در ابتدای آیین خداپسندانه جشن گلریزان اسفراین که با حضور مسئولان و مردم نیکوکار شب گذشته  در محل سالن شهید رخشی آموزش‌وپرورش برگزار شد اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت و بخشش الهی است و خیران و نیکوکاران باید در این ماه گامی در راستای بخشش زندانیان و شاد کردن خانواده‌های آنها بردارند.

امام‌جمعه اسفراین ضمن قدردانی از حضور خیرین در این امر خداپسندانه بر ضرورت کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد تأکید کرد و افزود: این کمک‌ها موجب آزادی زندانیان و نجات خانواده آنها می‌شود.

۲۱ زندانی غیرعمد اسفراینی منتظر کمک خیران

فرماندار اسفراین نیز گفت: چشم و امید خانواده‌های زندانیان به‌دست خیران و نیکوکاران است که خیرین باید تلاش کنند و از کمک مالی در حد و توان خود به‌منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد و بازگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده دریغ نکنند که اجر این کمک‌ها پیش خداوند متعال محفوظ است.

طاهر رستمی افزود:  ۲۱ زندانی غیر عمد در اسفراین چشم‌انتظار مدد خیرین هستند که برای آزادی این افراد نیازمند همت مردم نیکوکار و تأمین مبلغ یک میلیارد تومان می‌باشد.

در پایان مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی با تشکر از همراهی بسیار خوب خیرین و نیکوکاران گفت: زندانیان جرائم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که به‌واسطه ارتکاب جرائمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده‌اند و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تأمین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند.

رضا استاجی گفت: زندانیان جرائم غیر عمد شامل تصادفات و صدمات بدنی، نفقه و مهریه و محکومیت‌های مالی هستند.

گفتنی است که در مراسم جشن گلریزان شهرستان اسفراین بالغ‌بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کمک‌های مالی اعم از نقدی و غیر نقدی توسط خیرین به ستاد دیه استان خراسان شمالی اهدا شد.

انتهای پیام/