به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمد جواد کولیوند، نماینده مردم آسارا، اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی امروز  گفت: در پی گران شدن قیمت مسکن و اجاره بها یک نشست تخصصی با حضور رئیس سازمان امور مسکن، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در دستور کار قرار گرفت چرا که قیمت بالای مسکن تأثیر مستقیمی در اجاره بها داشته و شرایط را برای مردم جامعه دشوار کرده است.

نماینده مردم آسارا، اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرمول قیمت گذاری منطقه ای مسکن موجب شد تا با اتحادیه مربوطه نیز ارتباط برقرار کنیم و این فرمول را به صورت دقیق تر بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اهمیت بازنگری قیمت های مسکن در سطح استان، اظهار کرد: در صورتی که برای بهبود شرایط نیاز به تصویب قانون احساس شود، مشکل را در قالب یک طرح در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: ممکن است پس از پیگیری های انجام شده در سطح استان یک طرح تصویب شود و در دستور کار قرار گیرد که البته شاید برخی از صاحب خانه ها به این مصوبه تمکین نکنند که در این صورت، ورود دستگاه قضایی الزامی خواهد بود.

کولیوند بیان کرد: ارزش مالیاتی مسکن دو و نیم درصد قیمت منطقه ای مصوبه است و هرساله بر اساس بلوک بندی های شهری قیمت مسکن مشخص می شود.

وی با بیان اینکه باید تمام ارگان های مربوطه پای کار بیایند تا مشکل گرانی مسکن و اجاره بها برطرف شود، گفت: لازم است مشکلات موجود در زمینه قیمت گذاری مرتفع شود تا آرامش در شهر برقرار باشد

کولیوند برخی از اعلام قیمت ها را سرسام آور برشمرد و اضافه کرد: موضوع باید ظرف یک ماه آتی به نتیجه برسد که البته اگر نیازمند تصویب قانون و طرح مسأله در مجلس باشد، حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲/س/۳