به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد،  ابوالقاسم چمن پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت سالروز گرامیداشت حماسه سوم خرداد اظهار کرد: فتح خرمشهر یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است و سالروز فتح سوم خرداد یکی از الطاف الهی پرشکوه بوده و امروزه درسی برای همه‌کسانی در فکر تعرض به انقلاب اسلامی را در ذهن خود پرورش می‌دهند.

وی در ادامه افزود: ایران اسلامی و انقلاب با تکیه‌بر مقاومت ارزش‌های سوم خرداد را فتح کرده و حماسه فتح خرمشهر الگو برای کشورهای منطقه و جبهه مقاومت با شعار مقاومت توانسته موفق عمل کند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تنها راه ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان را مقاومت است بیان کرد: ایمان به خدا، داشتن اراده راسخ و توکل بر خدا رمز پیروزی بر هر دشمنی بوده و با شعار ایستادگی و با مقاومت همه توطئه‌های دشمن را می‌توان پاسخ داد و فرمول پیروزی در همه عرصه‌ها ایستادگی و مقاومت است.

در ادامه حیدر علی پور زاهد در خصوص برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه فتح خرمشهر یکی از بهترین عملیات پدافندی در دفاع مقدس بوده، ۵۶۰ عنوان برنامه طی روزهای مختلف این هفته اجرا می‌شود که در همین راستای طی روز نخست از سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر از ظرفیت بسیج صداوسیما و هنرمندان استان از زبان فاخر اصحاب هنر بهره‌مند خواهیم شد.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی در ادامه برنامه‌ها سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر بیان کرد: در روز دوم از سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر گلباران مزار شهدا در تمامی نقاط استان و دیدار با خانواده شهدای سوم خرداد و شهدای مدافع حرم با محوریت پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت بسیج در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی دیگر برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر را شرکت در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان نواحی و پیشکسوتان استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس سطح استان، اعزام ۱۵ گروه پزشکی به مناطق محروم استان، زنگ مقاومت، گردهمایی اهل سنت و شیعه، دیدار بسیجیان با امام‌جمعه عنوان کرد.

پور زاهد در ادامه اقدامات صورت گرفته در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) را تألیف و چاپ ۱۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، اعزام ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان و دانشجویان و ۱۶۰ راوی به مناطق راهیان نور، آموزش ۷۰ راوی دفاع مقدس و برگزاری ۲۰۲ یادواره شهدا دانست.

 مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی در انتها با اشاره به اینکه این مرکز تکمیل‌ترین پرونده اسناد شهدا را دارا است گفت: در این مرکز اسناد ۲ هزار و ۷۶۰ شهید دفاع مقدس جمع‌آوری‌شده است که می‌توان گفت تکمیل اسناد را مرکز ما در استان دارا است.

انتهای پیام/