به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزش و نگهداری سگ های پلیس واقع در کمالشهر کرج اظهار داشت: مرکز«سپکا» سراسر کشور را پوشش می دهد و از تمام ظرفیت ها و ابزارهای موجود در امر مقابله و مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از کشفیات کشور در مرکز سپکا انجام می‌شود و کشفیات این مرکز در سال گذشته حدود ۵۵ تن بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر در ایران کشف می شود که بخش عمده ای از آن برای ترانزیت به سمت اروپا استفاده می شود.

وی اذعان کرد: ابعاد مقابله، درمان، کاهش آسیب و پیشگیری را به صورت همزمان و هماهنگ با استفاده از تمامی ابزارهای موجود پیش میبریم.

به گفته سردار مؤمنی، براساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده، بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه های مستقیم و غیر مستقیم مبارزه با مواد مخدر در کشور می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه تحریم ها بر امر مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار است، عنوان کرد: بخش عمده ای از مواد مخدر وارد شده به کشور برای ترانزیت به سمت اروپا استفاده می شود.

وی اظهار کرد: همایش ها و نشست های بین المللی مشکلی را رفع نمی کند؛ همان گونه که ما به مبارزه می پردازیم، دنیا نیز باید سهم خود را در این رابطه ادا کند چراکه جوانان ایرانی برای حفظ جان جوانان دیگر کشورها نیز مبارزه می کنند اما دیگر کشورها نه تنها در مبارزه کمک نمی کنند بلکه مانع تراشی نیز می کنند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۵/س/۳