به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی رشد جمعیت دانش آموزی در البرز را به دلیل مهاجرت بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: این استان دارای ۶ شهرستان و سه میلیون نفر جمعیت است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالاتر بودن تراکم دانش آموزان در کلاس های درس از استاندارد کشوری، اظهار کرد: البرز با کمبود هفت هزار کلاس درس مواجه است که برطرف کردن این مشکل، افزایش اعتبارات دولتی و یاری خیرین مدرسه ساز را می طلبد.

وی با تأکید بر لزوم دوری از نگاه هزینه ای در آموزش و پرورش اذعان کرد: این نهاد توسعه و کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و تربیتی را بر عهده دارد و برای انجام این امر، نیارمند پشتیبانی همه جانبه نمایندگان در خانه ملت، دولت و خیرین است.

کولیوند تصریح کرد: اکنون بیشترین بودجه تخصیصی به وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل می شود در حالی که این نهاد برای عملیاتی کردن طرح های مربوطه نیازمند بودجه مناسب است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت اعتباری از آموزش و پرورش مطرح کرد: نیمی از مدارس البرز فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند که احیاء و بازسازی آن ها توجه ویژه ای را می طلبد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱