به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و ارتقا فضایل اخلاقی در جامعه اظهار کرد: دستاورد این ماه تقوا به‌عنوان سرفصل همه خوبی‌ها است.

وی ماه مبارک رمضان را باعث تقویت روحیه شکرگزاری دانست و افزود: روزه گرفتن انسان را به یاد آخرت می‌اندازد و باعث دوری از گناهان در اعمال می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به پیام شورای عالی امنیت ملی، این پیام را قاطع و کوبنده توصیف کرد و ادامه داد: ملت ما پشت دولت و شورای امنیت است و با تحمل سختی‌ها به غربی و دشمنان باج نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد به رونمایی از سند توسعه استان اشاره کرد و گفت: در این سند باید به سفر رهبر انقلاب اشاره‌ شده و نقش ولی‌فقیه در توسعه این استان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی به لزوم اصلاح گنجینه فرهنگ‌ها به معرفت‌ها در ذیل نام استان پرداخت و ادامه داد: میزان رشد فرهنگ و معرفت استان در سند توسعه مشخص شود تا توسعه به‌صورت همه‌جانبه و پایدار باشد.

وی به مجموعه فرهنگی استان گفت: در آموزش‌وپرورش استان آسیب به فرهنگ ایجاد نشود و باید در هفته معلم، حرمت‌ها نگه‌داشته شود.

خطیب جمعه بجنورد در انتها از لزوم برنامه‌ریزی بر روی مصلی استان نیز گفت و افزود: توسعه فرهنگی استان باید در سند توسعه دیده شود که در آن می‌توان به نقش مصلی برای ایجاد نقش فرهنگی و زائرسرای استان در مشهد می‌توان توجه کرد.

انتهای پیام/م