به گزارش پایگاه خبری ربیع،استقلال در دیدار امروز خود در جام باشگاه‌های آسیا محکوم به پیروزی است.

فاصله ۳ امتیازی این تیم با تیم دوم جدول یعنی الدحیل باعث شده کار آبی‌پوشان برای صعود سخت باشد ولی با این اوصاف باز هم سرنوشت راهیابی استقلال به دور حذفی همچنان از دستان این تیم خارج نشده است و این تیم با پیروزی در ۲ مسابقه باقیمانده می‌تواند به قرار گرفتن در جمع دو تیم بالای جدول امیدوار باشد اما کسب ۶ امتیاز در ۲ بازی برای استقلال لازم ولی می‌تواند کافی نباشد و در صورتیکه در روز پایانی امتیاز این تیم با الدحیل برابر باشد نتیجه بازی رودرو تکلیف تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد و با توجه به شکست سنگین ۳ بر صفر استقلال مقابل الدحیل در روز نخست این تیم اگر می‌خواهد صعودش به اما و اگر نکشد باید تیم متمول قطری را باید حداقل با ۳ گل شکست دهد. عدم پیروزی آبی‌پوشان در این بازی به معنای حذف زودهنگام این تیم از گروه مرگ مسابقات است.

الدحیل که تا دو فصل پیش با نام لخویا در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کرده برابر تیمهای ایرانی صاحب ۶ برد ۴ تساوی و ۵ باخت شده است. استقلال نیز برابر تیمهای قطری ۷ برد ۷ تساوی و ۴ شکست کسب کرده است.

فرهاد مجیدی در این دیدار محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. خسرو حیدری، محسن کریمی و الله‌یار صیادمنش به خاطر مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.

ظاهرا فرهاد مجیدی برای این بازی هم می‌خواهد از آرایش ۲-۴-۴ استفاده کند. استقلال نیاز به سه امتیاز دارد و او چاره‌ای جز ریسک کردن ندارد، ولی با انتخاب‌های بهتر در خط میانی می‌توان به برقراری این تعادل کمک کرد. مشکل دیگر استقلال در بخش دفاعی، آسیب‌پذیری روی ضربات ایستگاهی است که برای این تیم گران تمام شده. استقلال در بازی قبلی خانگی‌اش مقابل العین برد را با گلی که روی یک ضربه ایستگاهی خورد، از دست داد. در بازی رفت با الدحیل هم مقاومت دفاعی تیم روی یک کرنر در هم شکست. در آن دو بازی رحمتی درون دروازه استقلال بود، ولی حسینی روی خروج‌ها عملکرد بهتری دارد و این می‌تواند کمی از این نگرانی را برطرف کند، به شرطی که مدافعان هم در برابر حریفی که سرزنانی مثل بن‌عطیه دارد بدون اشتباه باشند. مهار ناکاجیما، هافبک ژاپنی که در بازی رفت طراح اصلی و بهترین بازیکن الدحیل بود هم باید یکی از مهم‌ترین دستورات مجیدی به بازیکنانش باشد.

شکست دادن الدحیل با هدایت روی فاریا که سال‌ها مغز متفکر نیمکت مورینیو بوده، نمره درخشانی در کارنامه مربیگری فرهاد مجیدی خواهد بود، ولی این سه امتیاز آسان به دست نمی‌آید و لازم است که این مربی جوان توجه زیادی به جزییات داشته باشد.