به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر عباس زارعت رییس دانشگاه کاشان در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: طی چند روزگذشته از چند دانشگاه خارجی پیام تبریک دریافت کردم که نشان دهنده این است که تمام دنیا فعالیت های ما را رصد می کند اما در کاشان هیچ توجهی به این موفقیت ها نمی شود.

دانشگاه کاشان در تمامی شاخصه ها از ۲۶ استان کشور جلوتر است که نشان دهنده این است که کاشان استعداد استان شدن را دارد.

اگرهمه نهادهای شهرستان تلاش کنند در چنین جایگاهی که دانشگاه کاشان قرار گرفته است قرار بگیرند نیازی نخواهد بود تا استان شدن کاشان را مطالبه گری کنیم.

وی در ادامه گفت:  بعد فعالیت دانشگاه کاشان با ما است اما نمود آن با خبرنگاران و رسانه ها است ودانشگاه کاشان در مرحله ثبوت به وجود می آورد اما خبرنگاران در مرحله اثبات باید منعکس کنند.

زراعت گفت: اگرخبرنگاران کاشان با دانشگاه کاشان همکاری کنند تأثیر افتخارات کسب شده برای مردم کاشان بیشتر بروز و ظهوردارد.

وی در ادامه به رتبه های جدید کسب شده توسط دانشگاه کاشان اشاره کرد وگفت:  بر اساس رتبه بندی تایمزدانشگاه کاشان پس از دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، امیرکبیر و شریف جزو چهار دانشگاه برتر قاره آسیا معرفی شدکه  این افتخار بسیار بزرگی برای دانشگاه کاشان وشهرستان کاشان است.

دانشگاه کاشان رتبه دوم دانشگاه‌های مؤثر در میان دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

زراعت با بیان اینکه دانشگاه کاشان رتبه دوم دانشگاه‌های مؤثر در میان دانشگاه‌های جامع و رتبه ششم در میان تمامی دانشگاه‌های کشور به دست آورده است، اظهار داشت: از آنجا که این رتبه بندی ها به صورت نسبی سنجیده می‌شود، دانشگاه‌های مطرح کشور در این رتبه بندی ها به چشم نمی‌خورد و سومین مقام کسب شده توسط دانشگاه کاشان نیز کسب رتبه برتر در دانشگاه و مدیریت سبز کشور بود چراکه اقدامات ویژه‌ای در این مورد توسط دانشگاه کاشان انجام شده است.

دکتر زراعت ضمن اشاره به حضور خیران در توسعه دانشگاه افزود: در سال جاری خیران کاشانی متعهد شدند تا در توسعه دانشگاه کاشان به میزان ۱۰ هزار متر مربع مشارکت داشته باشد در حالی که این دانشگاه در مشارکت خیران رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تایمز ۱۳ شاخص را در پنج محور آموزشی، پژوهشی، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی بررسی کرده که ۴۱۷ دانشگاه از ۲۷ کشور جهان به این رتبه بندی راه یافتند و دانشگاه تسینگو چین برای نخستین بار در جایگاه برتر قرار گرفت و دانشگاه های ملی سنگاپور و علم و صنعت هنگ کنگ دوم و سوم شدند.

رییس دانشگاه کاشان یادآور شد: از کشور ایران ۲۹ دانشگاه به نظام رتبه بندی تایمز راه یافتند و امسال برای نخستین بار ترکیه را با ۲۳ دانشگاه پشت سر گذاشتیم.

به گفته وی تایمز از معتبرترین نظام های رتبه بندی مراکز علمی جهان است و دانشگاه ها را در قالب جهانی، منطقه ای، جوان و موثرترین دانشگاه رتبه بندی می کند.

زراعت در ادامه  از قرار گرفتن دانشگاه کاشان بین موثرترین دانشگاه ها در مدیریت سبز بر اساس شاخص های گرین متریک خبرداد وگفت: مدیریت سبز با شاخص های گرین متریک از استانداردهای محیط زیست، ایجاد ساختمان سبز، مدیریت انرژی و پسماند، آموزش و ترویج محیط زیست در دانشگاه و جامعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد حوزه محیط است.

وی قرارگرفتن در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر جهان اسلام،کسب رتبه نخست خیران دانشگاه ساز، جذب دانشجوی خارجی، داشتن۷ دانشمند بین المللی در هفت رشته را ازجمله افتخارات دانشگاه  اعلام کرد.

رییس دانشگاه کاشان همچنین از افتتاح سه پروژه ملی نخستین شرکت دانشگاهی حقوقی کشور، پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی و کتابخانه و سالن آمفی تئاتر آیت الله یثربی در ماه مبارک رمضان امسال خبرداد.

در حال حاضر دانشگاه کاشان با  ۹ هزار دانشجودر ۲۰۰ رشته وگرایش  و ۱۱ دانشکده و ۱۱ پژوهشکده و ۳۰۰ عضو هیات علمی در ردیف دانشگاه مطرح کشور قرار دارد.