به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، مهدی جمال در جشنواره گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، افزود: گردشگران ۱۱ استان کشور در دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان حضور داشتند و نوزادان خود را در گل برگ‌های محمدی تطهیر کرده و غلتاندند.

وی، جشنواره گل غلتان را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری شهر امیریه دانست و گفت: صنعت گردشگری از صنایع بزرگ و بدون مزاحمت است و همواره با نشاط و طراوت همراه خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: معرفی رویدادهای آئینی و فرهنگی، زمینه ساز توسعه گردشگری و رونق اقتصادی هر منطقه است.

وی یادآوری کرد: آئین گل غلتان نوزاد در شهر امیریه در سال ۱۳۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز است که به ثبت ملی رسیده است.

شهر امیریه با بیش از سه هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری شهر دامغان و ۹۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد. دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه و با استقبال پرشور گردشگران از سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/