به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، دو نمایش تماشاخانه سنگلج از تاریخ ۷ تا ۱۵ اردیبهشت ماه به مناسبت شانزدهمین دوره جشن‌های خانه تئاتر در بزرگداشت روزجهانی تئاتر رایگان اجرا می‌شوند.
دو نمایش «راز نقل آخر» به کارگردانی حسین تفنگدار و «بیله دیگ، بیله چغندر» به کارگردانی منیژه داوری به ترتیب در ساعت ۱۹ و ۲۰:۳۰ به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر به مدت یک هفته به صورت رایگان به روی صحنه می‌روند.
علاقه‌مندان به تماشای این دو نمایش می‌توانند در تاریخ یاد شده به تماشاخانه سنگلج واقع در خیابان وحدت اسلامی، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت مراجعه کنند.

*اجرای رپرتوار «اُپرای عروسکی خیام»

«اُپرای عروسکی خیام» نهمین اثر از گروه تئاتر عروسکی آران به سرپرستی نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور اجرای مجدد خود را در قالب برنامه اجراهای تناوبی (رپرتوار) از ۱۱ تا۲۰ اردیبهشت ۹۸ در سالن فردوسی ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد کرد.

بهروز غریب‌پور نویسنده، طراح و کارگردان و بنیانگذار این گروه که عنوان شهروندی و نشان فیروزه‌ای نیشابور را به خاطر اجرای «اُپرای عروسکی خیام» دریافت کرده است، از یازدهم اردیبهشت ماه «اُپرای عروسکی خیام» را نخست در تالار فردوسی و محل دائمی اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران و با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و سپس در کشور رومانی و به دعوت جشنواره «ی سی بی یو» یکی از معدود جشنواره‌های بزرگ تئاتر جهان به اجرا در خواهد آورد . به همین دلیل مدت اجراهای این اُپرا که هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار فردوسی به اجرا در می‌آورد ،کوتاه و در بازه زمانی آماده‌سازی مقدمات سفر و انجام آن امکان تمدید اجرا را ندارد.

بلیت‌های این اُپرا در سایت تیوال که تنها محل فروش و همچنین پیوند میان بهروز غریب پور و مخاطبان بزرگوار آثار گروه تئاتر عروسکی آران است به فروش می‌رسد. محمد معتمدی، وحید تاج، رها یوسفی، اسحاق انور و حامد فقیهی و بسیاری از آواگران ارزشمند دیگر نقش‌های مختلف این اپرا را اجرا کرده اند. آهنگسازی این اثر توسط امیر بهزاد و رهبرارکستر آن در لندن توسط فرنوش بهزاد انجام شده است .

*آسیب‌شناسی جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر در سه روز

مدیریت دفتر انتشارات و پژوهش اداره‌ کل هنرهای نمایشی، نشست‌ «آسیب‌شناسی جشنواره ‌بین‌المللی تئاتر فجر» را در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ ماه سال جاری در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار می‌کند.

نظر به اهمیت جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر و نیز حساسیت هنرمندان و علاقه‌مندان به این حرکت فرهنگی هنری با قدمتی ۳۷ ساله، این جشنواره از زوایای مختلف و از سوی مدیران، هنرمندان، منتقدان، کارشناسان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان مورد واکاوی و بررسی قرار خواهد گرفت.

به همین منظور شش نشست در دو روز پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت و یک گفت‌وگو در روز آخر شنبه ۲۱ اردیبهشت پیش‌بینی شده است. در هر نشست سه کارشناس، نظرات خود را به مدت ۶۰ دقیقه ارائه خواهند داد و سپس ۴۵ دقیقه به بحث و گفت‌وگو مابین مخاطبان و کارشناسان اختصاص پیدا می‌کند. همچنین گفت‌وگوی روز آخر، معطوف به ارتباط بی‌واسطه‌ رییس و دبیر جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر با علاقه‌مندان، کارشناسان، اصحاب رسانه و… خواهد بود. جزئیات بیشتر و شرح برنامه این نشست‌ها در موعد مقرر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نشست‌ «آسیب‌شناسی جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر» به دبیری مهرداد رایانی‌مخصوص و مدیریت اجرایی میلاد نیک‌آبادی برگزار می‌شود.

*پوستر «شهر ما» منتشر شد/ آغاز ‌فروش بلیت جدیدترین اثر گروه «لیو»

پوستر نمایش «شهر ما» جدیدترین اثر گروه تئاتر لیو منتشر شد و فروش اینترنتی بلیت این اثر نمایشی از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در سامانه تیکت آغاز می‌شود.

فروش بلیت اینترنتی نمایش «شهر ما» نوشته تورنتون وایلدر و ترجمه زهرا طولابی که با طراحی و کارگردانی محمدحسن معجونی از ۲۰ اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود، از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت از طریق سامانه «تیکت» آغاز می‌شود. همچنین پوستر این اثر نمایشی نیز منتشر شد که توسط شهاب اشتری طراحی شده است.

در این اثر نمایشی بازیگران به ترتیب ورود عبارت‌ از کیارش دادگر، حسین امیدی، سوگل کلابی، مرسده ایزددوست، سما رجبی، آوا شریفی، مهدی ابوحمزه، عباس صابری، امیرحسین گمنام، افشین وزیرزاده، مهشید آقاخانی، هاله پورقدیمی، لیلا اکبری، داران آرمان، پریسا طهماسب، یاسمن دهقانی، ملینا جوهری، مهدی باقرکنی، مریم زارعی، رضا سامانی، بهشاد رسولی، سپهر جاویدیان، سحر علیرضایی، هدی بهمن‌اف، احمدرضا مقدسی، علی قانعی، سیاوش البخشی نائینی، افشین تمدن، مریم محمودی منش، علی بیک‌زاده، شیما بهرمن، علی شهدادی، پردیس رضاپوری، صبا پویشمن و بهار شعربافی هستند.

انتهای پیام/