به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با اعلام این خبر گفت: در روند برگزاری نمایشگاه هایی با عنوان «رود زنده هنر» (پیشاورد هنر معاصر اصفهان) به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، نمایشگاهی از آثار هنری هنرمند شاخص اصفهان، سلیمان ساسون برگزار می شود.

مهدی تمیزی افزود: این نمایشگاه در تاریخ نهم اردیبهشت مصادف با روز دوشنبه ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر افتتاح شده و تا ۱۷ خردادماه پذیرای علاقمندان و هنردوستان خواهد بود.
او درباره این هنرمند برجسته گفت: سلیمان ساسون از هنرمندان نقاش تاثیرگذار در تاریخ هنر معاصر اصفهان و همچنین از معماران نامدار باسابقه اصفهان است که تعدادی از پارک ها و معابر خاطره انگیز شهر اصفهان نیز از آثار اوست.
او تاکید کرد: علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه، صبح و بعدازظهر به موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.
گفتنی است؛ سلیمان ساسون در سال ۱۳۲۴ شمسی در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. تحصیلات متوسطه را در دبیرستان ادب با اخذ دیپلم ریاضی در اصفهان به پایان رساند و برای تحصیلات عالیه در رشته معماری دانشگاه تهران، رهسپار پایتخت شد. او در سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ فوق‌لیسانس در رشته معماری (آرشیتکت) از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. سابقه فعالیت هنری ساسون مربوط به دوران خردسالی و نوجوانی می‌شود. او در دهه ۴۰ برای نخستین بار در مسابقات هنری مدارس اصفهان شرکت کرد و رتبه اول را به دست آورد و سپس با حضور در مسابقات سرتاسری مدارس ایران، یک بار در رشته آبرنگ و بار دیگر در رشته رنگ‌روغن صاحب مقام شد.