حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ربیع، با اشاره به شعار اقتصادی که مقام معظم رهبری بیان کردند؛ اظهار کرد: امسال باید تلاش کنیم تا با تحقق شعار سال به درجاتی از رشد در نظام اقتصادی برسیم تا تولیدات داخلی رونق بیشتری پیدا بکنند و تولید کنندگان دیگر از فعالیت در صنعت ایران ترس نداشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در تولید داخلی رونقی ایجاد کنیم تا نقش فروش نفت در اقتصاد ایران هر روز کمتر شود تا دیگر دشمن نتواند به وسیله محدود کردن خرید آن ما را تهدید کند. لازم است رونق در تولید داخلی ایران با توجه به ظرفیت ها به سمت و سویی برود که نه تنها نیازی به واردات در بسیاری از زمینه ها نباشد، بلکه بتوانیم بازار کشورهای دیگر را به دست بیاوریم.

عابدی ادامه داد: رونق تولید ملی باید وابستگی اقتصاد کشور به فروش نفت را کاهش دهد؛ در این زمینه لازم است یک سیاست کلی برای همکاری همه نهادها و دستگاه های کشور در زمینه رونق تولید اتخاذ شود و باید در نظام اقتصادی‌مان از فرمول رفع موانع تولید استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات تولیدکنندگانی که هم اکنون با وجود همه موانع و مشکلات فعالیت می کنند باید بر طرف شود و جذابیت بازار تولید به گونه ای تامین شود که تولید کنندگان جدیدی به این بازار بیایند. لازم است تا دولت یا وزارت صنعت با تشکیل کارگروهی به بررسی وضعیت کارخانه های تعطیل یا نیمه تعطیل بپردازند و چرخه تولید در آنها را نیز احیا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان باشد؛ ظرفیت های مناسبی در کشورمان وجود دارد که دولت می تواند با استفاده از آنها موانع راه تولیدکنندگان را از میان بردارد.