حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری ربیع، با اشاره به به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام ‌«رونق تولید» اظهار کرد: کشور ما در مورد تولید قوانین خوبی دارد و اگر مسئولان بر اساس اصول سیاست اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و قانون رشد تولید ملی و رقابتی و کسب و کار حلال فعالیت متمرکز داشته باشند، میتوانیم به معنای واقعی کلمه به رونق تولید برسیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: مدیریت کشور در بخش اقتصادی به شدت ضعیف عمل می کند، باید مدیران متخصص، متعهد و دلسوز در راس امور حاکم شوند.

وی افزود: باید گفت متاسفانه امروز مدیریت‌ها بر اساس سیاسی‌کاری و باند بازی شکل می‌گیرد نه بر اساس شایسته سالاری و تخصص؛ که این موضوع نقطه ضعف بزرگی است.

حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به راهکارهای عملی رونق تولید در کشور؛ خاطر نشان کرد: سیاست دولت در رونق تولید باید هدایت حجم نقدینگی به سوی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مراکز رشد تولید ملی باشد زیرا با رها شدن حجم نقدینگی بدون برنامه با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: وابستگی به منابع نفتی باید قطع شود و به ظرفیت‌های داخلی کشور از جمله نیروی انسانی، معادن و حتی مشارکت مردم در رونق تولید ملی تمرکز و تکیه کنیم، از این رو باید حرکتی با رویکرد خودکفایی در تمام ابعاد و با بازاریابی در کشورهای همسایه در رفع نیاز‌های داخلی کشور صورت گیرد.