به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز عزیزاله شهبازی، استاندار البرز پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اعلام خبر تشکیل شورای مشورتی ویژه جوانان البرز، گفت: ستاد ساماندهی جوانان البرز برای یک میلیون جوان البرز بدون گرایش های فردی برنامه ریزی شده است.

استاندار البرز افزود: قالب امدادگران داوطلب البرز در مناطق سیل زده کشور جوانان هستند که در این ستاد برای حدود یک میلیون نفر جمعیت جوان البرز بدون در نظر گرفتن گرایش های فردی برنامه ریزی شده است تا در قالب جهادی حضور داشته باشند.

این مقام مسؤول ضمن تأکید بر اهمیت تقویت امکانات و برنامه های دستگاه های اجرایی در البرز توسط قشر جوان ادامه داد: ایجاد بسترهای نشاط اجتماعی و شادابی جوانان، مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری است.

مقام عالی دولت در استان البرز اظهار کرد: در حوزه اشتغال جوانان در البرز اقدامات بسیاری صورت گرفته ولی با توجه به پویایی و رونق تولید و اشتغال استان، جوانان بسیاری را از سراسر کشور پذیرا هستیم که این امر نیازمند ایجاد بسترهای جدید است.

وی با تأکید بر ایجاد فضایی مساعد برای کاربردی شدن پژوهش ها در سطح استان اذعان کرد: البرز نیز به تبعیت از سیاست های کلی کشور، یکپارچه، متحد، هم نظر و متحد است و اکنون نیز در گام دوم انقلاب با بروز حوادث طبیعی و توطئه های استکبار جهانی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گرایش ها و جناح های مختلف مردم و مسئولان با هم متحد و همدل هستند.

استاندار البرز خانه جوان ظرفیت بزرگی در البرز خواند و اشاره کرد: ایجاد فرهنگسرا در نقاط کمتر برخوردار استان از محل ارزش افزوده و شهرداری ها مورد تاکید است.

وی همچنین از راه اندازی شورای مشورتی جوانان در البرز خبر داد و یادآور شد: کرسی های آزاداندیشی به عنوان مطالبه ی رهبری فرزانه انقلاب در البرز ، به ویژه دانشگاه های استان باید فعال تر شود؛ همچنین تشکل های مردمی البرز برای امدادرسانی به سیل زدگان کشور خوش درخشیدند و نام البرز را پر آوازه تر کردند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری به وقوع سیل در برخی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: استان البرز نیز از لحاظ استقرار ۲ سد مهم و استراتژیک کشور در معرض خطر سیل بود که با تدابیر ویژه ای این بحران جدی مدیریت شد.

وی افزود: اکنون در سد امیرکبیر ۶۰ میلیون متر مکعب و در سد طالقان ۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی برای مهار سیلاب های احتمالی وجود دارد؛ اماکن اسکان اضطراری در البرز احصاء شده و امکان اسکان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این استان وجود دارد.

استاندار البرز در بخش دیگری با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات اسفند ماه ۹۸ آماده می شویم، تصریح کرد: دولت گرایش و جناح خاصی را در انتخابات پیش رو دنبال نمی کند بلکه فضا را برای تمامی نامزدها فراهم می کند تا در امنیت و آرامش فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در البرز در پایان افزود: امیدوارم در اسفند ۹۸بستری فراهم شود که هر جوان، آرزوها و امکان تحقق مطالبات خود را در یک کاندیدا ببیند و برای انتخاب نماینده خود در انتخابات پیش رو با امید و انگیزه وارد شود.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۲