به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل کتابخانه‎های عمومی کردستان از توزیع ۲۰ هزار جلد کتاب کُردی و اهل سنت در کتابخانه‎ها خبر داد و گفت:این کتاب ها در دو ماه گذشته به تمام کتابخانه‎های عمومی و مشارکتی ارسال شده و هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار دارد.

«محمد عبدالملکی» اظهار کرد: بر این اساس ۲۴۲ عنوان کتاب کوردی و اهل سنت در ۲۰ هزار نسخه در کتابخانه‎های عمومی نهادی و مشارکتی استان توزیع شده است و اعضا می توانند از این منابع بهره مند شوند.

وی ادامه داد: از تعداد ۲۴۲ عنوان منابع ذکر شده ۳۶ عنوان کوردی و بقیه ویژه اهل سنت است که توسط نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور با همکاری انتشاراتی های استان تهیه و به کتابخانه عمومی ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی کردستان توجه به علایق مخاطبان را در ارتقای شاخص مطالعه بسیار مهم برشمرد و گفت: این مهم از اولویت های نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور است و ارسال این تعداد کتاب به کتابخانه‎های عمومی کردستان نیز در این راستا صورت گرفته است.

عبدالملکی بیان کرد: توزیع کتاب در کتابخانه‎های عمومی متناسب با شرایط زبانی و عقیدتی در هر منطقه در جلب توجه مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی بسیار اثرگذار است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد کتاب، در سه سال گذشته نیز بالغ بر ۲۰ هزار جلد کتاب کوردی و اهل سنت نیز به همت اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان کردستان و با تائید نهاد از ناشران و نویسندگان بومی خریداری شده و هم اکنون در کتابخانه‎ها موجود است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان کردستان در ادامه با اشاره به طرح اهدای کتاب، اهدای اندیشه در کتابخانه‎های عمومی، گفت: بر این اساس مردم می توانند با اهدای کتاب به کتابخانه‎های عمومی به ارتقای سطح آگاهی و شاخص سرانه مطالعه در کشور کمک کنند.

عبدالملکی عنوان کرد: علاقمندان می توانند کتاب و یا کتابخانه‎های شخصی خود را به منظور استفاده عمومی به کتابخانه‎های عمومی اهدا کنند و این امر بسیار پسنیده و برای جامعه مفید است.

 وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۵۰ هزار عنوان کتاب در ۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی استان کردستان موجود است و افراد می توانند با عضویت در کتابخانه‎ها از این منابع بهره‌مند شوند.