به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، هنرمندان تئاتر کشور نیز پس از بحران سیل نوروز ۹۷ در کشور به فکر اجرای نمایش‌هایی در مناطق سیل زده برای کودکان و نوجوانان افتادند تا قدری آلام آنها را تسکین دهند. این اتفاق در استان گلستان افتاد و تصمیم بر این بود دیگر شهرها و استان‌ها نیز درگیر این اتفاق خوب شوند.

اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: فاز اول اجرای نمایش در اق قلعه و استان گلستان توسط گروه‌های نمایشی از جمله کاروان‌های نمایشی خوزستان انجام شد و با استقبال خوب مردم روبه رو شد و مرحله دوم اجرای نمایش به زودی انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: سیل در جنوب و غرب کشور اکنون بحرانی است و نیروهای تئاتری با راه اندازی کاروان‌های مهر به جمع آوری کمک‌های مردمی چون آذوقه برای سیل زدگان لرستان و غرب کشور می‌پردازند

نادری درباره برنامه‌هایشان برای اجرای نمایش در مناطق سیل زده گفت: فعلا باید صبر کنیم شرایط از بحران خارج شود مردم هنوز در خیلی جاها خانه ندارند و شرایطشان نامناسب است، لازم است در درجه اول به امداد و کمک رسانی و تقویت روحیه مردم بپردازیم.

وی درباره کمک رسانی هنرمندان به مناطق سیل زده گفت: الان مثلا در سالن‌هایی چون نوفل لوشاتو یا تئاتر مستقل به جمع آوری کمکهای مردمی در تهران می‌پردازند. یا در خوزستان هنرمندان به همین کار مشغول هستند و گروه‌های نمایشی استانی چون بچه‌های خوزستان نیز در فضای مجازی به اطلاع رسانی امدادشان می‌پردازند، خیلی‌ها با پای پیاده برای ارسال اقلام اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/