به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  ایسنا، زهرا تندکار، در خصوص فعالیت‌های خانه ملک در ایام عید اظهار کرد: بازدید از مجموعه خانه ملک به عنوان یک بنای تاریخی و یک مجموعه فرهنگی و هنری از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ که در واقع زمان فعالیت ستاد نوروزی این مجموعه است، از ساعت هشت صبح تا هفت بعدازظهر برای عموم رایگان است.

وی ادامه داد: بازدیدکنندگان ما می‌توانند ضمن بازدید از این مجموعه به‌عنوان یک بنای تاریخی که مربوط به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی است، موزه زنده‌ای که ما داخل مجموعه به‌صورت ورک‌شاپ داریم را نیز ببینند؛ این موزه حدود ۱۸ رشته هنری شامل هنرهای دستی و هنرهای سنتی بومی ایران و خراسان را داراست که البته هنرمندان مشغول خلق آثار هنری در آنجا هستند.

مدیر خانه ملک تصریح کرد: یک فصل نمایشگاه دائمی هم داریم که آثار هنری به‌صورت نمایشگاه در مجموعه در بخش تالار خانه ملک چیده شده‌اند.

تندکار خاطرنشان کرد: در این ایام خاص آثاری که هنرمندان مشغول به کار آن هستند، آثاری است که با موضوع نوروز، آئین‌های نوروزی و سنتی ایران از گذشته تا امروز انجام می‌شده است که بعضی منسوخ و کمرنگ شده و بعضی هم در حال انجام است و در رشته‌های مختلف هنری مشغول نمایش آن آئین‌ها هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند این‌ها را ببینند.

وی افزود: به عنوان مثال فرض کنید آئین‌های مختلفی که به‌صورت تابلوهای نگارگری انجام می‌شوند یا به‌صورت قلم‌زنی روی ذهن اجرا می‌شوند؛ موضوع و مفاهیم آن‌ها نوروزگاه است ولی تکنیک‌ها، تکنیک‌های اجرای هنرهای مختلف است.

مدیر خانه ملک اضافه کرد: در کنار آن فروشگاه شمارش‌های صنایع دستی را داریم که در قالب کافه‌گالری سال گذشته افتتاح شد و امسال هم فعال است؛ در واقع آنجا خرید از صنایع دستی ایران انجام می‌شود؛ چون ما سعی کردیم از تمام هنرمندانی که در سطح استان و در سطح کشور هستند، دعوت کنیم که آثارشان را در بخش کافه‌گالری چه برای نمایش و چه برای فروش بگذارند؛ ضمن این‌که ما پذیرای بازدیدکنندگان با یک‌سریدمنوش‌های ایرانی و محصولات هم هستیم.

تندکار بیان کرد: در صبح روز ۱۱ فروردین که نوروزگاه مختص خانه ملک است، علاوه بر یک‌سری برنامه‌های آئینی مانند ساز و آوازهای نوروز و رونمایی از چند اثر هنری با موضوع نوروزگاه، افتتاحیه اتاق طراحی خانه ملک را به‌صورت ویژه با حضور چند تن از مسئولین در مجموعه داریم.


انتهای پیام/