به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حجر رسولی مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله (ع) واقع در میدان حضرت امام خمینی (ره) تهران  گفت: با توجه به اتمام عملیات عمرانی و نوسازی این امامزاده اجرای طرح آرامش بهاری را در این آستان از روز ۲۸ اسفند آغاز کرده و تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه می‌دهیم. همچنین با توجه به نزدیکی این آستان به بازار تهران و کاخ‌های گلستان و خلوتی تهران در ایام نوروز مسافرین ایرانی و خارجی زیادی به این امامزاده واقع در یکی از تاریخی‌ترین میدان‌های تهران مراجعه می‌کنند.

وی افزود: به طور میانگین هر روز شاهد حضور حدود ۶۰۰ زائر در آستان مقدس امامزاده روح الله (ع) هستیم که در طول روزهای گذشته در مجموع روز پایانی اسفند و روزهای فروردین‌ماه حدود ۱۰۰ توریست خارجی از کشورهای اسپانیا و آلمان و تعداد زیادی عرب زبان هم از این امامزاده بازدید کرده‌اند.

مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله (ع) تصریح کرد: تعدادی کارشناس و مترجم ۲ زبانه و مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی کمک زیادی کرده‌اند که توریست‌ها بتوانند بازدید بهتری را از این امامزاده داشته باشند ضمن اینکه استقبال توریست‌ها از این حرکت باعث شده تا لیدرهای بیشتری از این حرکت استقابل کنند.

وی اظهار داشت: برپایی خیمه معرفت شامل غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره مذهبی و مشاوره خانواده و غرفه کودکان و نوجوانان و همچنین غرفه چند رسانه‌ای با مضامین فرهنگی و اجتماعی و دینی بخش از طرح آرامش بهاری این آستان است.

رسولی خاطرنشان کرد: یک مبلغ اعزامی و ۲ مبلغ بومی و ۲ مبلغه ویژه پاسخگویی به سوالات بانوان و یک متصدی کمک‌های اولیه برای تست قند خون و فشار خون رایگان بخش دیگری از خدمات ارائه شده به زائرین است. همچنین به دلیل حضور تعداد زیاد گردشگران از زائرین با آبمیوه و کیک و چایی پذیرایی شده و زائرین می‌توانند کودکان خود را به متصدی مهد و غرفه ویژه سپرده و به زیارت و خرید خود بپردازند.

وی همچنین افزود: در غرفه کودک و نوجوان مسابقات مختلفی برای این قشر برگزار می‌شود که در انتها به آن‌ها هدایایی اهدا می‌شود. همچنین کارشناسان مذهبی متخصص در طول اجرای طرح آرامش بهاری با زائران در ارتباط هستند و به سوالات شرعی، مسائل خانوادگی و موضوعات اجتماعی پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/